  • 1. Data: 2009-02-16 13:54:33
    Temat: W sprawie rachunków DG (Ordynacja)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Tak mnie naszło.
    Było nie raz i nie dwa o tym, że "rachunek związany z DG" wynika
    z faktycznego związania (a nie zawarcia umowy z bankiem na prowadzenie
    r-ku *przeznaczonego* dla DG).
    I było o tym "czym to grozi".
    Niechcący potknąłem się o przepis art.82.2 Ordynacji, z którego wynika
    pośrednio obowiązek banków aby ewidencjonowały rachunki "związane".
    Wynika z tego a contrario zakaz akceptowania przez bank takiego
    stanu, że na rachunku osobistym dokonywane są czynności gospodarcze.
    Jeśli bank nie chce dawać ministrowi do ręki listy rachunków
    osobistych, to POWINIEN wypowiadać wszystkie umowy o r-k osobisty,
    z których są dokonywane operacje gospodarcze (albo naruszy nakaz).

    To tak dla porządku :)

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-02-16 14:05:37
    Temat: Re: W sprawie rachunków DG (Ordynacja)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-02-2009 o 14:54:33 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > To tak dla porządku :)

    Aleś mnie zmylił - myślałem że będzie o rachunkach typu invoice :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek