  • 1. Data: 2009-02-16 15:56:48
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    Witam,

    Jak wygląda sprawa obliczania zaliczki na podatek dochodowy od umowy
    zlecenia na kwotę mniejszą niż 200 zł?

    1:
    kwota brutto-zaokrąglone((kwota brutto*18%))

    czy
    2:
    na staeych zasadach - z KUPem itp.

    Umowa zawarta ze studentem.

    Pozdrawiam
    CZaq

  • 2. Data: 2009-02-16 17:36:09
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 16 Feb 2009 16:56:48 +0100, "Czaq" <w...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >zlecenia na kwotę mniejszą niż 200 zł?
    >
    >1:
    >kwota brutto-zaokrąglone((kwota brutto*18%))

    pytalem o to samo 21.01.2009 - umowa o dzielo do 200 zl - poszukaj
    posty ze stycznia.

    do 200 zl ryczalt - niestety, ciagle cos "poprawiaja" tzn. psuja to
    prawo podatkowe. Komu to przeszkadzalo, a tak znowu jakies wyjatki.

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-02-16 18:07:50
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał

    ok, znalazłem i napisałeś tak:
    >= 200 zł - normalnie
    <200 - 18% tylko

    i ktoś potwierdził, więc tak jest?

    Pozdrawiam
    czaq

  • 4. Data: 2009-02-16 18:28:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czaq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > <200 - 18% tylko

    Zle
    > 200 - normalnie
    <= 200 - 18%

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-16 19:50:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@p...pl wrote:

    > do 200 zl ryczalt - niestety, ciagle cos "poprawiaja" tzn. psuja to
    > prawo podatkowe. Komu to przeszkadzalo, a tak znowu jakies wyjatki.

    ty wiesz jaka to kasa za update wszystkich programów księgowych.

  • 6. Data: 2009-02-16 20:28:14
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > Zle
    > <= 200 - 18%

    ok, a ma jakieś znaczenie, że umowy są zawierane z tym samym zleceniodawcą
    co miesiąc? Co miesiąc na kwotę niższą niż 200 zł. Wtedy jest tak samo?

    Pozdrawiam
    czaq

  • 7. Data: 2009-02-16 20:31:38
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > ty wiesz jaka to kasa za update wszystkich programów księgowych.
    Zależy czy dostawcy programów mają kasę "od zmiany" czy "od okresu".

    Jak od okresu to mniej się cieszą.
    Poza tym takie coś dziwne chyba już było kilka lat temu w przepisach.
    Kwota poniżej 120 a później 146 zł rozliczana na pit 8a - dawne dzieje ale
    coś takie istniało.

    Co nie zmienia faktu że to paranoja komplikować niepotrzebnie przepisy.

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2009-02-16 20:39:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-02-2009 o 21:31:38 pawelj <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Poza tym takie coś dziwne chyba już było kilka lat temu w przepisach.
    > Kwota poniżej 120 a później 146 zł rozliczana na pit 8a - dawne dzieje ale

    Dobrze wiedzieć, wydawało mi się że teraz tylko PIT-4R jest,
    a popatrzyłem na mf.gov.pl i jest też PIT-8AR.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-02-16 22:05:35
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 16 Feb 2009 21:28:14 +0100, "Czaq" <w...@o...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    >ok, a ma jakieś znaczenie, że umowy są zawierane z tym samym zleceniodawcą
    >co miesiąc? Co miesiąc na kwotę niższą niż 200 zł. Wtedy jest tak samo?

    no to zawrzec umowe co 2 miesiace na kwote 400 zlotych i skorzystac z
    KUP (kosztow). Albo co miesiac na 201 zl.

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2009-02-17 09:55:25
    Od: "Czaq" <w...@o...pl>

    ok, a jak wygląda sprawa potem z rozliczeniem się z US?

    Na te zlecenia gdzie był ryczałt zleceniodawca wystawi mi jakiegoś PITa? Czy
    zaliczki na dochodowy będą mi zwrócone (nie zarobie więcej niż kwota wolna
    od podatku)?
    Te kwoty z umów zleceń trzeba wykazać na PIT37? A może do ryczałtu jest inny
    PIT?