  • 1. Data: 2009-02-16 13:53:41
    Temat: Wysyłkowa sprzedaż towaru
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Witam

    Zacząłem sprzedawać towary z 7% VAT.
    Czy przy wysyłce mogę doliczyć koszty znaczków
    do ceny towaru, naliczyć te 7% VAT na całość,
    zrobić na dole adnotację że cena towaru uwzględnia
    koszty wysyłki (jak w Merlinie) - i zapomnieć?

    Druga sprawa jest taka - dostałem na poczcie pokwitowanie
    na zakup kopert. No i się zastanawiam czy to pokwitowanie
    nie obejmuje czasem VAT-u - bo jeśli obejmuje to nie dość
    że nie mogę tego VATu odliczyć to jeszcze całej kwoty w koszty
    nie mogę wrzucić. Ktoś wie (nie wiem czy jest sens iść drugi raz
    na pocztę po fakturę) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-02-20 15:19:33
    Temat: Re: Wysyłkowa sprzedaż towaru
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-02-2009 o 14:53:41 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > że nie mogę tego VATu odliczyć to jeszcze całej kwoty w koszty
    > nie mogę wrzucić. Ktoś wie (nie wiem czy jest sens iść drugi raz

    Byłem na poczcie "wymienić" pokwitowanie na fakturę.
    Najpierw kobieta nie chciała wystawić faktury bo myślała
    że nie może, potem zadzwoniła do Halinki i uzgodniły
    że może ale z datą sprzedaży i wystawienia poniedziałkową (23/02).
    O ile data wystawienia jest OK, o tyle datra sprzedazy już nie
    (powinno być 16/02). Nie mogłem wytłumaczyć że data sprzedaży
    to powinna być data faktyczna i że jest na to 7 dni więc no problem,
    odbijałem się od "na poczcie tak nie ma, na poczcie jest inaczej".

    No i w końcu zwątpliłem, bo może faktycznie "na poczcie tak nie ma".
    Ktoś z Was wie czy są jakieś specjalne przepisy dla poczty pozwalające
    wpisywać na fakturach datę sprzedaży z rękawa?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-20 18:39:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009, Tomek wrote:

> [...]
    > to powinna być data faktyczna i że jest na to 7 dni więc no problem,
    > odbijałem się od "na poczcie tak nie ma, na poczcie jest inaczej".

    "Normalka" :>

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/de0be864d658c7a4

    Jakiś miesiąc później powinien być wątek jak to Okręg powiadomił
    że "pouczył urzędy" jak powinno być :P
    (dla porządku - na dziś już nieaktualnie, nie ma opłaty od weksli)

    > No i w końcu zwątpliłem, bo może faktycznie "na poczcie tak nie ma".

    No, poczta bywa przekonująca ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-02-20 19:32:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 19:39:31 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > że "pouczył urzędy" jak powinno być :P
    > (dla porządku - na dziś już nieaktualnie, nie ma opłaty od weksli)

    :-)

    > No, poczta bywa przekonująca ;)

    Czyli rozumiem że nie ma przepisu szczególnego dla oczty
    i powinna wystawić z prawdziwą datą sprzedaży..
    Ja niestety mam tak, że jak nie mam bliskiej 100% pewności to
    nie umiem wdawać się w walkę, muszę nad tym elementem popracować :-)

    To jeszcze rzucę pytaniem pomocniczym - mam pokwitowanie
    pocztowe na kwotę brutto, będę miał w poniedziałek fakturę
    na tą samą transakcję, z nieprawdziwą datą sprzedaży.
    Zakładam że nota korygująca wywoła taki popłoch że też
    będę musiał do okręgu albo i prezydenta pisać.

    Mogę komplet pokwitowanie+faktura wrzucić w koszty i odliczyć VAT,
    zanim uzdrowię sytuację notą?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-20 20:51:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Mogę komplet pokwitowanie+faktura wrzucić w koszty i odliczyć VAT,
    > zanim uzdrowię sytuację notą?

    Jak Ci wydadzą fakturę to raczej jednocześnie zabiorą pokwitowanie.
    Przynajmniej u mnie tak to działa.

    A co do dość swobodnego traktowania terminów, to najwyraźniej na poczcie
    tak to działa.

    Jak kiedyś chciałem od ręki fakturę na kilka znaczków, ponieważ nie
    dałbym rady przyjść po nią w ciągu siedmiu dni to usłyszałem mniej
    więcej coś takiego "a kto by się tam przejmował siedmioma dniami, Pan
    przyjdzie kiedy będzie Pan miał czas, byle w tym miesiącu".

    A tak BTW, to jaki Ty chcesz VAT odliczyć? Przecież tam mają prawie
    wszystko ZW.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-02-20 21:19:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 21:51:32 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Jak Ci wydadzą fakturę to raczej jednocześnie zabiorą pokwitowanie.
    > Przynajmniej u mnie tak to działa.

    Babka nie chciała pokwitowania, mówiła że to jej niepotrzebne i żebym
    napisał na kartce co ma być na fakturze :-)

> [...]

    :-)

    > A tak BTW, to jaki Ty chcesz VAT odliczyć? Przecież tam mają prawie

    Kupiłem stos kopert, a na nie jest 22% nawet na poczcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-02-23 17:54:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Napiszę dla potomności jak się skończyło.

    Babka nie chciała wystawić faktury powołując
    się na kolezanki na poczcie głównej.

    Widząc że nic nie kuma pojechałem na tą pocztę główną
    z zamiarem pisemnego wystąpienia o wydanie faktury.

    Na poczcie głównej faktura od ręki..

    Wniosek: niepotrzebnie zmarnowałem dwie godziy życia
    na utarczki z pocztowym matołem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek