eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzywrocenie terminu - skladka na ubezpieczenie zdrowotne › Re: przywrocenie terminu - skladka na ubezpieczenie zdrowotne
    Date: Wed, 01 Dec 2010 10:16:53 +0100
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przywrocenie terminu - skladka na ubezpieczenie zdrowotne

    W dniu 01-12-2010 07:40, cef pisze:
> [...]

    Myślę ze do NFZ. Napisz pismo z wyjaśnieniem, załącz kopie potwierdzeń.
    Może uznają Twoje argumenty. Ale nie muszą.
    Coś Ci jednak na pewno odpowiedzą.

    Napisz do ZUS z prośbą o podanie dat wpływu składek do nich - jak oni
    przekazali do NFZ to już nie Twoja sprawa.

    > Pomijając zupełnie kwestię -do czego komu przywrócenie terminu akurat w
    > tym ubezpieczeniu -

    Pisał o DOBROWOLNYM ubezpieczeniu zdrowotnym. A tutaj warunki są takie
    jak przy dobrowolnym chorobowym - jak nie płacisz terminowo to wygasa.
    I tak samo nikt Ci nie powie, że wygasło.

    > co Ciebie obchodzi księgowanie w ZUS czy gdziekolwiek indziej?
    > Zapłaciłeś w terminie i masz kwitek na to,

    To nie jest takie pewne. Jaka moc prawną ma kwitek z agencji?
    Poświadcza, że pan Kowalski który prowadzi agencję przyjął pieniadze na
    składki ZUS. To jest podstawa do dochodzenia od p. Kowalskiego
    pieniędzy, gdyby ich nie przekazał gdzie trzeba.
    Ale przekazanie gotówki p. Kowalskiemu nie wprowadza jeszcze tych
    pieniędzy do systemu bankowego. Pan Kowalski musi wpłacić te pieniadze
    na jakiegos banku (bo sam bankiem nie jest) - i to jest właściwa data
    dokonania naszej wpłaty na zdrowotne.

    > to co Cię to obchodzi
    > jak księguje sobie ZUS? Chyba, że pytasz jednak o coś innego.

    Tak, pytał o co innego niż Ci się wydawało.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813