  • Data: 2008-09-06 19:44:09
    Temat: Re: pytania o PCC
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Wrz, 21:04, "Alan'Audi" <a...@w...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Mam pytanie odnośnie podatku PCC.
    > Prowadzę autokomis i zdarza się że przyjeżdża klient który sprzedaje mi auto
    > za gotówkę.
    > Czy w takim wypadku powinienem zapłacić podatek PCC?
    > Bo różne są interpretacje i jedni mówią, że tak (większość) a inni że nie.

    Ale interpretacje czego ;) Bo akurat PCC w zakresie skupu aut od
    ludnosci jest
    proste jak konstrukcja cepa i nie ma czego interpretowac :)

    > I teraz mnie ciekawi również czy powinienem zapłacić podatek PCC gdybym
    > skupił auto od
    > obcokrajowca?

    4. Czynności cywilnoprawne podlegają podatkowi, z zastrzeżeniem ust.
    5, jeżeli ich przedmiotem są: [4]
    1) rzeczy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub
    prawa majątkowe wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2) rzeczy znajdujące się za granicą lub prawa majątkowe wykonywane za
    granicą, w przypadku gdy nabywca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i czynność cywilnoprawna
    została dokonana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.