  • 1. Data: 2005-05-12 11:30:41
    Temat: pytanie do profesjonalistów natury prawno - bizne
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Prowadzę działalność gopodarczą - nazwa firmy jest mocno związan z tą
    działalnościa.
    Mam taki jeszcze mały biznesik, ale potrzebuję tak jakby drugiej
    działalności
    na to. Działalność nie jest duża więc chyba nie opłaca się zakładać spółki z
    o.o.
    drugiej działalności nie mogę otworzyć
    Jak to zrobić, czy może spółka cywilna z inną osobą mogłaby rozwiązać prblem
    w tym ta osoba miała by np. 5% a ja pozostałe.
    Mozę kotś z Was uczestniczy w wielu spółkach, może znacie koszty utowrzenia
    spółki cywilnej?
    Tomek

  • 2. Data: 2005-05-12 17:14:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalności
    > na to. Działalność nie jest duża więc chyba nie opłaca się zakładać spółki

    A działalnośc zarejestrowana w innym miejscu i inaczej nazwana?

  • 3. Data: 2005-05-12 22:52:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 May 2005, Cavallino wrote:

> [...]
    > + > drugiej działalności nie mogę otworzyć
    > +
    > + A działalnośc zarejestrowana w innym miejscu i inaczej nazwana?

    ??
    DG OF jest jedna... bo to *ta osoba*... :)
    Był przedstawiany koncept z używaniem *marki* - tak jak są Mercedesy
    mimo iz takiej firmy juz nie ma :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-13 05:51:13
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Temat marki przemyślałem, jest jeszcze brany pod uwagę,
    mogę uprościć nazwę firmy,
    tylko jak np. na fakturach,
    są tam reklamy dotyczące działalności, całkowicie innych branż

    a jak jest ze spółką cywilną, wogóle nie znam tematu ze spółką cywilną,
    tak żeby obniżyć podatki, gdyż jedna dziaąłność jest na ksiażce (niskie
    marże , duż e obroty)
    a druga wolałbym żeby była na ryczałcie (wysokie marże- jednak niższe
    obroty)

  • 5. Data: 2005-05-13 07:00:43
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Temat marki przemyślałem, jest jeszcze brany pod uwagę,
    > mogę uprościć nazwę firmy,
    > tylko jak np. na fakturach,
    > są tam reklamy dotyczące działalności, całkowicie innych branż

    Przecież możesz zrobić dwa oddzielne rejestry sprzedaży z diametralnie
    różną formą graficzną faktur. Byle tylko zawierały to co mają zawierać.
    Jedne numerować 1/pizza/2005, a drugie 1/tapetowanie/2005. To będą dwie
    różne faktury. Potem wrzucasz je wszystkie w porządku chronologicznym do
    KPiR i jest OK

> [...]
    > marże , duż e obroty)
    > a druga wolałbym żeby była na ryczałcie (wysokie marże- jednak niższe
    Opodatkowany jest człowiek, nie branże/działalności

    pzdr

    Tomek

    Znajdz swoja milosc na wiosne... >>> http://link.interia.pl/f187a

  • 6. Data: 2005-05-13 17:31:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ??
    > DG OF jest jedna... bo to *ta osoba*... :)

    I masz zakaz prowadzenia jej w różnych miejsach z różnymi dodatkami w
    nazwie?

  • 7. Data: 2005-05-13 19:36:51
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > a jak jest ze spółką cywilną, wogóle nie znam tematu ze spółką cywilną,
    > tak żeby obniżyć podatki, gdyż jedna dziaąłność jest na ksiażce (niskie
    Chyba duże KOSZTY?
    > a druga wolałbym żeby była na ryczałcie (wysokie marże- jednak niższe
    > obroty)
    > Pozdrawiam
    Nie ściemniaj tylko napisz co chcesz faktycznie uzyskać?
    Raz piszesz o rodzajach działalności ,raz o efekcie podatkowym.
    SC to prosty organizm i koszty "wejścia" są relatywnie niskie.Problem w tym,że
    masz wspólnika a on ma swoje prawa .Nie wszystkie rodzaje działalności łapią
    się na ryczałt.Itp itd.
    Pzdr-Kriss

  • 8. Data: 2005-05-14 00:21:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 May 2005, Cavallino wrote:

    > + > DG OF jest jedna... bo to *ta osoba*... :)
    > +
    > + I masz zakaz prowadzenia jej w różnych miejsach

    Nie. Ale nazwa DG (firma) jest jedna: rejestruje się w *jednym* miejscu
    w kraju, w "miejscu zamieszkania"...
    Prowadzić można gdziekolwiek :)

    >+ z różnymi dodatkami w nazwie?

    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 43. (3) § 1. Firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać dostatecznie
    od firm innych przedsiębiorców prowadzących działalność na tym samym
    rynku.
    § 2. Firma nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do osoby
    przedsiębiorcy, przedmiotu działalności przedsiębiorcy, miejsca
    działalności, źródeł zaopatrzenia.

    Art. 43. (4) Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
    dowolnie obranych.
    ----

    Skoro firma jest jedna....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-05-14 00:24:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 May 2005, Tomasz Staszewski wrote:

    > + Użytkownik Tomek napisał:
    [...]
> [...]
    > + > obroty)
    > + Opodatkowany jest człowiek, nie branże/działalności

    Zeznaję iż mi się też tak wydawało.
    Ale kiedyś w którejś gazecie widziałem jakoby mozna było (z tytułu
    udziału w S.C.) mieć osobno opodatkowaną część dochodów z DG jako
    KPiR (na przykład: z własnej DG) zaś część ryczałtem (na przykład:
    z S.C.)
    Jakaś logika w takim postawieniu sprawy jest: skoro S.C. *nie*
    prowadzi KPiR i wspólnik rozlicza się ryczałtem... to co
    zrobić...
    Tak więc ja jasności nie mam :[

    Oczywiście z VATem jest prosto :) ale to inna sprawa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-05-14 13:42:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nie. Ale nazwa DG (firma) jest jedna: rejestruje się w *jednym* miejscu
    > w kraju, w "miejscu zamieszkania"...

    A jak prowadzisz w kilku, to nie wolno tego zgłosić do właściwej EDG?

> [...]
    > to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    > działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń

    To zgłosić do urzędu jedną - Jan Kowalski.
    A na wszystkich innych dokumentach dopisywać profil działalności.

    Ja tak robię ze spółką z o.o., nikt się nie czepił, więc zapewne DGOF tym
    bardziej się nie czepi.