  • 1. Data: 2004-11-02 15:33:17
    Temat: [pytanie] kontrola z ZUS
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    zadzwonił do znajomej kontroler z ZUSu i zapowiedział się, że ma zamiar
    skontrolować jej firmę od 1999roku. Co mnie zaskoczyło, to fakt, że prosił
    on przygotowanie nie tylko składanych deklaracji i wpłat ZUS, ale także
    deklaracji Pit11, teczek osobowych pracowników i jakiś oświadczeń, które
    należało co roku do końca lutego składać w ZUSie.
    Czy zatem kontroler ZUS ma prawo żądać dokumentacji (moim zdanie) bardziej
    skarbowej i PiPu (Pity11, teczki osobowe) niż ZUSowskiej? Czy to ich
    normalna praktyka, czy jedynie "rozkręcenie" się Pana Urzędnika?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-11-02 16:48:31
    Temat: Re: [pytanie] kontrola z ZUS
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    "Jarek" <w...@o...pl> wrote in message
    t003.jasien.net...
> [...]
    > skarbowej i PiPu (Pity11, teczki osobowe) niż ZUSowskiej? Czy to ich
    > normalna praktyka, czy jedynie "rozkręcenie" się Pana Urzędnika?
    IMO na podstawie danych z teczek osobowych moze sprawdzic rzetelnosc
    informacji zawartych w deklaracjach ZUS a w PITologii sprawdzi czy skladki
    zaplacone/nie zaplacone sa/byly odliczane...Moim zdaniem nie wyskoczył przed
    szereg...
    M.

  • 3. Data: 2004-11-02 18:43:49
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > informacji zawartych w deklaracjach ZUS a w PITologii sprawdzi czy skladki
    > zaplacone/nie zaplacone sa/byly odliczane...Moim zdaniem nie wyskoczył

    Tyle tylko, że od tego jest PIP i US - moim zdaniem ZUS powinno interesować
    sporządzanie deklaracji, wysyłka i zapłata składek. I tak 3/4 papierkowej
    roboty robimy za nich.
    J.

  • 4. Data: 2004-11-03 06:27:56
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Tyle tylko, że od tego jest PIP i US - moim zdaniem ZUS powinno
    > interesować sporządzanie deklaracji, wysyłka i zapłata składek.
    A jak sprawdzą bez teczek czy od wszystkiego co jest na umowie naliczone są
    składki jeżeli nie zobaczą teczki? Jak sprawdzą datę zgłoszenia jeżeli nie
    będą wiedzieli od kiedy ktoś jest zatrudniony?
    Wydaje mi się że teczki z danymi osobowymi po to są potrzebne ZUSowi.

    PawełJ