  • 1. Data: 2004-11-02 12:05:56
    Temat: OC biur rach. - czy juz sie wytrzeslo???
    Od: waldek <w...@w...pl>

    Bylo nie raz wiem, ale.. trzesiawki wokol tego bylo tyle ze juz nie wiem
    na czym stanelo...

    w kazdym razie.. czy wyjasnilo sie w koncu do konca i definitywnie co
    autor rozporzadzenia w sprawie obowiazkowgo ubezpieczenia OC mial na mysli?

    Czy ksiegi rachunkowe o ktorych mowi sie w rozporzadzeniu o ktorych
    mowi ustwa o rach. to:
    - wszystkie ksiegi ( kpir, rycz, pelna ksieg.)
    czy tez
    - tylko pelna ksiegowosc

    imho to tylko tzw. pelna ksiegowosc ( wiem, wiem ordynacja ) ale w rozp.
    mowi sie o ust. o rachunkowosci..
    choc z drugiej strony...chyba sam fakt posiadania uprawnien chyba juz
    wymusza takie ubezpieczenie

    z lekka zakrecony jestem
    pozdr

  • 2. Data: 2004-11-02 12:55:25
    Temat: Re: OC biur rach. - czy juz sie wytrzeslo???
    Od: waldek <w...@w...pl>

    > imho to tylko tzw. pelna ksiegowosc ( wiem, wiem ordynacja ) ale w rozp.
    > mowi sie o ust. o rachunkowosci..

    ordynacja jednak mowi o ksiegach podatkowych w sklad ktorych wchodza k.
    rachunkowe i kpir

    dochodze do wniosku ze do prowadzenia kpir wogole nie potrzeba
    certyfikatu ksiegowego

    z kolei ustawa o doradztwie podatkowym mowie tylko ze prowadzenie ksiag
    rachunkowych przez uprawnionych na pods. innych przepisow nie jest
    doradztwem podatkowym.

    czyli jesli sie nie ma certyfikatu to podchodzi to pod doradztwo
    podatkowe, jesli sie ma to fajnie ... ale co dalej z ubez. OC???

    ehhhh...
    styczen za pasem
    trzeba szukac oszczednosci ew. ograniczyc kase wyrzucona w bloto

  • 3. Data: 2004-11-05 19:01:22
    Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "waldek" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > w kazdym razie.. czy wyjasnilo sie w koncu do konca i definitywnie co
    > autor rozporzadzenia w sprawie obowiazkowgo ubezpieczenia OC mial na

    OC dla prowadzacych ksiegi rachunkowe dotyczy tylko ksiag rachunkowych,
    przynajmniej PZU dostalo z Min. Fin. taka interpretacje.
    Co dp ryczaltu, kpir, VAT, ZUS itp. mozna ubezpieczyc sie dobrowolnie

    > imho to tylko tzw. pelna ksiegowosc ( wiem, wiem ordynacja ) ale w rozp.
    > mowi sie o ust. o rachunkowosci..
    > choc z drugiej strony...chyba sam fakt posiadania uprawnien chyba juz
    > wymusza takie ubezpieczenie
    pod warunkiem, ze prowadzisz dzialalnosc, jezeli jestes zatrudniony w firmie
    to takiego ubezpieczenia nie potrzebujesz

    pozdr.
    Agnieszka