    From: "toster" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie o konta księgowe
    Date: Fri, 30 Jul 2004 00:01:46 +0200

    > Czy może mi ktoś wytłumaczyć definiowanie kont księgowych w programie
    > księgowym (Mała Firma z Rzeczpospolitej)?
    > Ile takich kont być powinno (firma usługowa + sprzedaż towarów) i jakiego
    > typu?

    Konta księgowe nie dotyczą (nie są obowiązujące) w księgowości w KPiR.
    Zdefiniuj je sobie w sposób dla Ciebie intuicyjny, a numery kont dowolne.
    Gdy przypiszesz dla jakiegoś kontrahenta jakiś konkretny numer konta, pod
    którym będziesz miał np. zdefiniowany zakup paliwa, to wybierając tego
    kontrahenta przy księgowaniu faktury za paliwo automatycznie wypełni Ci się
    pozycja zdarzenia gosp. w książce i rejestrach VAT.
    Ja tak sobie to zdefiniowałem, choć w zupełnie innym programie księgowym -
    jest to pewne ułatwienie.

    Natomiast rodzaje kont, to z tego co pamiętam, dotyczą: zakupów (mat.
    handl.), wydatków (kosztów), sprzedaży, itd.
    T.