  • 1. Data: 2004-07-29 19:16:09
    Temat: pytanie o konta księgowe
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

    Mam pytanie i prośbe zarazem.
    Czy może mi ktoś wytłumaczyć definiowanie kont księgowych w programie
    księgowym (Mała Firma z Rzeczpospolitej)?
    Ile takich kont być powinno (firma usługowa + sprzedaż towarów) i jakiego
    typu?

    A może jest to gdzieś w zrozumiały sposób opisane i ktoś podrzuci linka?

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie i wskazówki

    przemek

  • 2. Data: 2004-07-29 22:01:46
    Temat: Re: pytanie o konta księgowe
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > księgowym (Mała Firma z Rzeczpospolitej)?
    > Ile takich kont być powinno (firma usługowa + sprzedaż towarów) i jakiego

    Konta księgowe nie dotyczą (nie są obowiązujące) w księgowości w KPiR.
    Zdefiniuj je sobie w sposób dla Ciebie intuicyjny, a numery kont dowolne.
    Gdy przypiszesz dla jakiegoś kontrahenta jakiś konkretny numer konta, pod
    którym będziesz miał np. zdefiniowany zakup paliwa, to wybierając tego
    kontrahenta przy księgowaniu faktury za paliwo automatycznie wypełni Ci się
    pozycja zdarzenia gosp. w książce i rejestrach VAT.
    Ja tak sobie to zdefiniowałem, choć w zupełnie innym programie księgowym -
    jest to pewne ułatwienie.

    Natomiast rodzaje kont, to z tego co pamiętam, dotyczą: zakupów (mat.
    handl.), wydatków (kosztów), sprzedaży, itd.
    T.

  • 3. Data: 2004-07-29 22:32:33
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Natomiast rodzaje kont, to z tego co pamiętam, dotyczą: zakupów (mat.
    > handl.), wydatków (kosztów), sprzedaży, itd.

    A np. w co wrzucić ogłoszenia w tygodniku? Jakie konto utworzyć?
    Własnie o to chodzi by to odpowiednio zdefiniowac tak by w książce i
    rejestrach było ok.

    przemek

  • 4. Data: 2004-07-30 11:38:53
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > A np. w co wrzucić ogłoszenia w tygodniku? Jakie konto utworzyć?
    > Własnie o to chodzi by to odpowiednio zdefiniowac tak by w książce i
    > rejestrach było ok.

    Ja mam to pod tytułem "ogłoszenie w prasie"
    rodzaj konta - wydatki
    kolumna w książce "pozostałe wydatki"
    T.

  • 5. Data: 2004-07-30 11:56:06
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

    > Ja mam to pod tytułem "ogłoszenie w prasie"
    > rodzaj konta - wydatki
    > kolumna w książce "pozostałe wydatki"
    > T.

    Dzięki, a czy jak to wrzuce w reklamę to bedzie ok?

    przemek

  • 6. Data: 2004-07-30 12:00:42
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Dzięki, a czy jak to wrzuce w reklamę to bedzie ok?

    Nie bardzo. Zwykłe ogłoszenia w prasie (np. szukasz pracowników, maszyn,
    chcesz coś sprzedać, itp.) nie podchodzą pod wydatki na reklamę. Ponadto
    wydatki na reklamę są limitowane wysokością przychodu.
    T.