  • Data: 2002-03-26 09:29:25
    Temat: Re: pytanie o koszt uzysk przychodu
    Od: "Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciagle nie podajesz odpowiedniego przepisu dla swoich twierdzeń. Nie
    dziwię
    > się - takich przepisów po prostu nie ma.
    > Kwota KUP zalezy od stanu faktycznego.

    Czy wiesz czym różnią sie kwory kosztów wyrażone w ryczałcie od kosztów
    faktycznie poniesionych? Ok PDOF art. 22 ust. 2. Może Twoja wersja ustawy
    nie ma słowa "miesięcznie". :))) Drągowski wydrukował z tym słowem.

    > Jeżeli zgodnie z umową przeniesione
    > zostały prawa autorskie, to znczy że KUP 20% zostało zastosowane błędnie
    > mozna je sobie zmienić na 50%.

    Czyli jak siadasz do rozliczenia rocznego to Wszystkie PIT-y 11 i 8B do
    kosza, bierzesz umowy i sama kwalifikujesz sobie umowy. Tylko w tym jednym
    jest pewna różnica. Rachunek do omowy o dzieło wystawia dziełobiorca, a nie
    płatnik. Może się mylę.

    > Nie kartka paieru sie liczy, ale istota umowy.

    Pozdrowienia dla osób, które księgują zdarzenia - nie dokumenty.

    > KC sie kłania.

    A co ma KC z KUP wspólnego? Pokaż paluszkiem. :)))

    > I to podatnik ma prawo do takich czy innych kosztów, a nie płatnik.

    Czyli jeśli np w KPIR -np- w październiku nie księgujesz ksztów, aby
    zaksięgować je w listopadzie z tyt. podwójnego podatku. :))) I co skarbowy
    też sie na to zgadza??? Wszak różnica jest żadna wg Ciebie.

    > Jeżeli podatnik spełnia okreslone ustawowo warunki to ma prawo skorygowac
    > błędy płatnika.

    Pokaż paluszkiem.

    > Platnik, jak kazdy, może sie pomylić, ale w zadnym wypadku
    > nie może ta pomyłka odbierac podatnikowi jego ustawowych praw.

    Płatnik może sie pomylić i ustawodawca pomyłki uwzględnił w KKS.

    > A więc gdzieś widziałem, ale nie wiem gdzie, przed oczami mi przeleciało,
    > nie zajmuje sie tym, ale wiem lepiej?
    > A przepisy są takie same dla kazdego urzędu skarbowego. I są świete prawa,
    > trzeba tylko chciec i umiec ich bronić. Jeżeli coś jest zapisane w
    ustawie,
    > to zaden US tego prawa mi nie odbierze.

    :))) Ciesze się, że wszystko jest dla Ciebie takie jasne. Może mi pomożesz?
    Wydatkowane pieniądze na zakup działki budowlanej? W roku wydatkowania, czy
    otrzymania aktu notarialnego??? Wszak zakup potwierdza akt, a w ustawie są
    dwa słwa które nie pasują "wydatkowane" i "zakup", A może trzecia wersja po
    akcie złożyć korektę za rok wydatkowania? Tylko w jakiej formie? Chya
    żądania stwierdzenia nadpłaty? :))) Hmm sprawdź w ustawie. :)))

> [...]
    > obywatel miał kontrolę nad organami administracji państwowej.
    > Niestety swiadomośc prawna w naszym społeczeństwie jest na tak niskim
    > poziomie, że nie sprzeciwia się ono wykraczaniu organów administracji poza
    > ustawowe prawa i obowiązki.
    > A pamietaj, że to obywatel ma prawo do wszystkiego co nie jest zabronione.
    > Organ dministracji państwowej ma prawo do tego co jest mu ustawowo
    > dozwolone, do niczego więcej.
    > Ignorantia iuris nocet, mój drogi kolego. Juz rzymianie to wiedzieli.
    > Ile twoich pieniędzy trafiło już niepotrzebnie do kieszeni niewydolnego

    Niepotrzebnie nie wpłynęła ani złotówka. NSA nie są co prawda źródłem prawa,
    ale często powołują się na inne wyroki. W swojej firmie księguję dokumenty,
    a nie zdarzenia i, jeśli pozwolisz to pozostanę przy swoim. Ciekawe jestem
    ile masz kosztów zaksięgowanych na podstawie poniesionych wydatków bez
    udokumentowanych kosztów, nie ujmując prawa do kosztów.

    Pozdr.