  • 1. Data: 2002-03-22 08:17:34
    Temat: pytanie o koszt uzysk przychodu
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

    zakladajac ze prace koncze z koncem roku 2000 (wygasa umowa) a pit za 2001
    dostaje z data 2001.01.01-2001.02.09(bo wyplata za grudzien jakis ekwiw za
    urlop) to czy mam prawo do policzenia soie kosztu za ten miesiac

  • 2. Data: 2002-03-22 11:44:25
    Temat: Re: pytanie o koszt uzysk przychodu
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    KUP nie jest uzależniony od tego czy jesteś w pracy czy nie (aczkolwiek
    cztałem, że jakiś US to zakwestionował ale wg mnie nie miał racji) lecz od
    otrzymywanego wynagrodzenia jako koszt ryczałtowy i powinieneś mieć ten
    koszt wykazany w PIT-11.
    Pozdr.

  • 3. Data: 2002-03-22 12:25:03
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > otrzymywanego wynagrodzenia jako koszt ryczałtowy i powinieneś mieć ten
    czyli wynika z tego ze jesli 'Jolka' w pit11 nie wpisale to nie moge tego
    wpisac do pit37? - cos tu jest nie tak
    a jak sie ma do tego to ze ja od kilku lat sam sobie podwyzszam koszt
    uzyskania przychodu w zwiazku z praca poza miejscem zamieszkania (nikomu u
    nas w firmie nie daja podwyzszonego)?
    w pit 11 mam inaczej niz w 37

  • 4. Data: 2002-03-22 12:31:10
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    No cóż "Wolnoć Tomku w swoim domku" Moim zdaniem w ustawie jest wyraźnie
    napisane art. 22 ust. 2 słowo "miesięcznie". Ja to interpretuje jako
    miesiecznie a nie rocznie * 12. Bardziej mnie interesuje czy deklaracja PIT
    roczny była już w kontroli?

    Pozd.

  • 5. Data: 2002-03-22 14:34:57
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > napisane art. 22 ust. 2 słowo "miesięcznie". Ja to interpretuje jako
    > miesiecznie a nie rocznie * 12. Bardziej mnie interesuje czy deklaracja
    sorry ale nie rozumiem - mozesz mi przetlumaczyc o co chodzi?

  • 6. Data: 2002-03-23 09:39:01
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Może interpretruje to żle, ale w ustawie PDOF jest napisane o kosztach ze
    stosunku pracy jako kosztach miesięcznych, czyli naliczanych co miesiąc.
    Uważam, że wypełnienie deklaracji rocznej musi mieć jakieś odzwierciedlenie
    w dokumentach pierwotnych. Jeżeli na PIT-11 masz KUP nie podwyższone to czy
    możesz je podwyżaszać sam? No nie wiem ale ciekawy temat do sprawdzenia. A
    przy okazji jeśli dostajesz PIT-B z umową o dzieło 20% i dochodzisz do
    wniosku że są to prawa autorskie to też sam podwyższasz sobie koszty?
    Zadzwoń do US sam jestem ciekaw czy taka praktyka jest dopuszczalna. Mam
    tego pecha że podlegam chyba pod najbardziej upierdliwy US w Polsce.

  • 7. Data: 2002-03-25 06:20:54
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    odzwierciedlenie
    > w dokumentach pierwotnych. Jeżeli na PIT-11 masz KUP nie podwyższone to
    MOGE NA 100% - corocznie mam kontrole (skladam wniosek o zwolnienie z
    placenia zaliczek i wtedy wszystko przewalaja) i jest to OK - ale nie o to
    mi chodzilo. Chodzi o ten nieszczesny miesiac

  • 8. Data: 2002-03-25 14:04:30
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > MOGE NA 100% - corocznie mam kontrole (skladam wniosek o zwolnienie z
    > placenia zaliczek i wtedy wszystko przewalaja) i jest to OK - ale nie o to
    > mi chodzilo. Chodzi o ten nieszczesny miesiac

    Może jakość kontrolerów jest nie za wysoka. No cóż jaka płaca taka praca.

    A jeśli chodzi o KUP to z tyt. stosunku służbowego kup jest uzależniony od
    wypłaty a nie od przyjścia do pacy. Z innej strony jest to wynagrodzenie za
    jakiś tam okres, z którego już miałeś policzone KUP.

    Ja osobiście kopii o 100 w kosztach kopii bym nie kruszył. i bym nie
    odliczał.
    Ale skoro masz tak liberalny US - Twoja decyzja. Można się z tego wybronić,
    tylko można i przegrać a wtedy już konsekwencje mogą być poważne.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2002-03-25 17:51:03
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Adamski wrote:

> [...]
    > Ale skoro masz tak liberalny US - Twoja decyzja. Można się z tego
    > wybronić, tylko można i przegrać a wtedy już konsekwencje mogą być
    Co tez ty bredzisz. Jakie konsekwencje? Pokaz mi proszę, paluszkiem artykuł.
    Fakt że pracodawca nie odliczył podwyzszonych kosztów uzyskania nie sprawia
    że traci się do nich prawo. Przysługuja za kazdy miesiąc pracy poza
    miejscem zamieszkania. To jest _jedyny_ warunek.
    Gdyby była jak mówisz, ustawa musiałaby wyraźnie stawiac warunek wykazania
    kosztów na PIT-11. A nie stawia.
    Przez 3 lata tak sobie podwyzszałam koszty, znam sporo osób tak robiły - dla
    sporej rzeszy pracodawców podwyższone koszty sa jakimś strasznym kłopotem.
    Czasem dzieje sie tak przez zapominalstwo - pracownik musi przeciez złożyc
    oświadczenie pracodawcy o tym że dojeżdża i chce aby uznawano mu wyższe
    koszty.
    Ale jest to jego święte prawo pracownika jego zapominalstwo lub niedbałość
    pracodawcy nie może go wyłaczyć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-03-25 18:06:00
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Co tez ty bredzisz. Jakie konsekwencje?

    Nie bredze. Nikt Cie nie obrażał i chamskie odzywki możesz sobie spokojnie
    darować.

> [...]
    > miejscem zamieszkania. To jest _jedyny_ warunek.
    > Gdyby była jak mówisz, ustawa musiałaby wyraźnie stawiac warunek wykazania

    Z tego co piszesz wynika, że można wpisać koszty 0,00. I wszystko będzie
    O.K. Skoro tak swobodnie żąglijecie kosztami to tak samo, jak pytałem, w
    umowach o dzieło zmieniacie kwalifikacje umowy podwyższając prawa autorskie
    do 50%?

> [...]
    > koszty.
    > Ale jest to jego święte prawo pracownika jego zapominalstwo lub

    W Polsce nie świętych praw, a już w szczególności w stosunkach US -
    podatnik. Nie zajmuje się tym tematem tylko tak przy okazji czytania o
    różnych sprawach pamiętam, że temat przeleciał mi przed oczami. Najlepiej
    zadzwonić w SWOJEGO US.

    Pozdr.