    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie o koszt uzysk przychodu
    Date: Mon, 25 Mar 2002 18:51:03 +0100

    Adamski wrote:

    > Może jakość kontrolerów jest nie za wysoka. No cóż jaka płaca taka praca.
    >
    > A jeśli chodzi o KUP to z tyt. stosunku służbowego kup jest uzależniony od
    > wypłaty a nie od przyjścia do pacy. Z innej strony jest to wynagrodzenie
    > za jakiś tam okres, z którego już miałeś policzone KUP.
    >
    > Ja osobiście kopii o 100 w kosztach kopii bym nie kruszył. i bym nie
    > odliczał.
    > Ale skoro masz tak liberalny US - Twoja decyzja. Można się z tego
    > wybronić, tylko można i przegrać a wtedy już konsekwencje mogą być
    > poważne.
    Co tez ty bredzisz. Jakie konsekwencje? Pokaz mi proszę, paluszkiem artykuł.
    Fakt że pracodawca nie odliczył podwyzszonych kosztów uzyskania nie sprawia
    że traci się do nich prawo. Przysługuja za kazdy miesiąc pracy poza
    miejscem zamieszkania. To jest _jedyny_ warunek.
    Gdyby była jak mówisz, ustawa musiałaby wyraźnie stawiac warunek wykazania
    kosztów na PIT-11. A nie stawia.
    Przez 3 lata tak sobie podwyzszałam koszty, znam sporo osób tak robiły - dla
    sporej rzeszy pracodawców podwyższone koszty sa jakimś strasznym kłopotem.
    Czasem dzieje sie tak przez zapominalstwo - pracownik musi przeciez złożyc
    oświadczenie pracodawcy o tym że dojeżdża i chce aby uznawano mu wyższe
    koszty.
    Ale jest to jego święte prawo pracownika jego zapominalstwo lub niedbałość
    pracodawcy nie może go wyłaczyć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk