  • 1. Data: 2004-08-10 15:37:28
    Temat: [pytanie] obywatelstwo, a DG w Polsce
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    WItam,
    czy osoba posiadająca obywatelstwo niemieckie (rodzice sa Polakami), może
    prowadzić DG w Polsce (Spółka z o.o. lub jako osoba fizyczna), czy prościej
    będzie jej uzyskać obywatelstwo polskie i w ten sposób założyć DG? Osoba ta
    chce sprowadzać elektronikę z Niemiec i sprzedawać ją na rynku polskim.
    Jakie formalności należy załatwić? Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-08-10 18:36:29
    Temat: Re: [pytanie] obywatelstwo, a DG w Polsce
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...
> [...]
    > chce sprowadzać elektronikę z Niemiec i sprzedawać ją na rynku polskim.
    > Jakie formalności należy załatwić? Z góry dziękuję za pomoc.

    Kolega mial taki problem z dziewczyna.
    Otoz moze to byc chyba tylko sp z o.o. co jest trudne do zrealizowania
    I jakies dziwne zezwolenie od wojewody ale nie wiem czego dotyczace

    pzdr
    tylko tyle wiem sory

  • 3. Data: 2004-08-10 21:53:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, Pito wrote:

    >+ Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ Otoz moze to byc chyba tylko sp z o.o. co jest trudne do zrealizowania
    >+ I jakies dziwne zezwolenie od wojewody ale nie wiem czego dotyczace

    Jesteś pewien że to było PO wstąpieniu Polski do Unii ??

    Bo ja to przekonany byłem, że o ile "rynki pracy" (czyli
    zatrudnienie) może być ograniczane lokalnymi przepisami
    - to jest *zakaz* dyskryminacji innych podmiotów unijnych
    w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej !
    A "zezwolenia" to chyba bardzo szczególnych przypadków dotyczą,
    na przykład nabywania ziemi na własność... ale owszem, JEŚLI
    chce kupić trochę pola to chyba restrykcje są (rząd wywalczył
    jakieś w miarę długie terminy).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)