  • 1. Data: 2003-03-10 13:55:33
    Temat: refaktura faktury korygującej
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Wpadła mi w ręce faktura VAT, na której wyszczególniono m.in.
    - refaktura faktury A (plus) xxx zł
    - refaktura faktury korygującej do A (minus) xx zł
    Mój przeciwnik tj. księgowa, która to wystawiła uważa, że skoro
    w podsumowaniu jest kwota dodatnia to wszystko w porządku.
    Wykorzystała rubryki do wyszczególnienia i ułatwienia sobie
    podsumowania.
    Ja zaś uważam,że tak nie można i faktura ta może zostać odrzucona.
    Ujemne pozycje na fakturze VAT są według mnie niedopuszczalne.
    Czy mam rację?
    Pozdr, WitoldG.

  • 2. Data: 2003-03-10 14:06:55
    Temat: Re: refaktura faktury korygującej
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 14:55:33 +0100, walfal
    <w...@p...neostrada.pl> zakodował:

    > Ujemne pozycje na fakturze VAT są według mnie niedopuszczalne.
    >Czy mam rację?

    To ja poproszę 1000 sztuk pozycji B ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-10 15:15:28
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 10-03-2003 15:06, Użytkownik Kaizen napisał:
    > To ja poproszę 1000 sztuk pozycji B ;)

    Wiesz jestem trochę przepracowany i nie łapię dowcipu.
    Jeżeli niejasno sie wyraziłem to uzupełniam:
    Na otrzymanej od właściciela lokalu fakturze dotyczacej
    naliczenia miesiecznych opłat widnieją pozycje:
    - refaktura za tel 825-55-55 (FW888) 193,35 zł (netto)
    - refaktura f-ry korygujacej (do FW888) - 33,45 zł (netto)
    Razem 159,90 zł (netto)
    Sumarycznie wychodzi się na rzeczywiste obciażenie z tytułu używania
    telefonu. Uważam jednak, że ten sposób wystawienia faktury obciążeniowej
    jest błędny - nie będzie można ująć jej w rejestrze zakupów.
    Chyba że się mylę?
    WitoldG.

  • 4. Data: 2003-03-10 20:24:59
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

> [...]
    > telefonu. Uważam jednak, że ten sposób wystawienia faktury obciążeniowej
    > jest błędny - nie będzie można ująć jej w rejestrze zakupów.

    a dlaczego nie podoba ci sie faktura ze znakiem minus?
    i dlaczego nie możesz jej ując w rejestrze?

    ujmujesz i jedno i drugie jesli są to 2 osobne dokumenty
    fv na +193,35
    fv na -33,45
    czyli dokładnie masz zaksięgowany każdy dokument,
    i jest sprawa oczywista co z czego wynika
    - bo pewnie o to chodzi skąd sie wzieły kwoty...
    twoim zdaniem ma ci zabrac starą fakture i dac nową poprawioną na 159,90?

    moim zdaniem czepiasz sie....
    ze musisz zaksięgowac 2 dokumenty a nie jeden...

    jesli masz na 1 dokumencie te pozycje
    to tez z czegoś wynikają
    a jak wyobrazasz sobie udzielony np rabat ?
    gdzie toawar kosztuje 100zł
    przydzielony rabat obniża cene o 30%
    płacisz 70% ceny podstawowej.
    i masz kwoty na + i na -.
    dla mnie normalka...

    Lora
    #gg 1016627

  • 5. Data: 2003-03-10 20:39:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003, walfal wrote:

    >+ Dnia 10-03-2003 15:06, Użytkownik Kaizen napisał:
    >+ > To ja poproszę 1000 sztuk pozycji B ;)
    >+ >
    >+ Wiesz jestem trochę przepracowany i nie łapię dowcipu.

    Mniemałem że Kaizen wyraził opinię :), że na fakturze
    wystawia się ceny towarów i usług. Znaczy:
    [...]
    >+ - refaktura f-ry korygujacej (do FW888) - 33,45 zł (netto)

    ...że albo masz towar/usługę na którą reflektuje ;) (w ilościach
    hurtowych), albo to jednak nie powinna być f-ra tylko faktura
    korygująca.
    [...]
    Krótko mówiąc:

    >+ Uważam jednak, że ten sposób wystawienia faktury obciążeniowej
    >+ jest błędny - nie będzie można ująć jej w rejestrze zakupów.

    ...chyba poparł cię :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-10 21:43:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 21:24:59 +0100, "Lora"
    <l...@i...pl> zakodował:

    >a dlaczego nie podoba ci sie faktura ze znakiem minus?
    >i dlaczego nie możesz jej ując w rejestrze?

    Bo w rozporządzeniu zmniejszenie podatku może zostać dokonane jedynie
    na podstawie korekty.

    >ujmujesz i jedno i drugie jesli są to 2 osobne dokumenty

    Problem w tym, że jest to jeden dokument.

    >fv na +193,35
    >fv na -33,45
    >czyli dokładnie masz zaksięgowany każdy dokument,

    I masz na FAKTURZE ujemny VAT i cenę. Nie jest dopuszczalna sprzedaż
    wiązana, więc mogę kupić tylko towar z pozycji B. Dlatego też prosiłem
    o hurtową ilość tego towaru (czyli ze sporą dopłatą, bo cena ujemna).

    >twoim zdaniem ma ci zabrac starą fakture i dac nową poprawioną na 159,90?

    Nie - na "nowy" towar/usługę faktura, na zmianę wartości poprzedniej
    faktury korekta.

    >gdzie toawar kosztuje 100zł

    Faktura

    >przydzielony rabat obniża cene o 30%

    Korekta zieniająca rabat (zgodnie z rozporządzeniem)

    >płacisz 70% ceny podstawowej.
    >i masz kwoty na + i na -.

    2 dokumenty.

    >dla mnie normalka...

    1 dokument?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-03-11 09:39:28
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 10-03-2003 22:43, Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Mon, 10 Mar 2003 21:24:59 +0100, "Lora"
    > <l...@i...pl> zakodował:

    > Bo w rozporządzeniu zmniejszenie podatku może zostać dokonane jedynie
    > na podstawie korekty.
    Dziękuję, również Godfrydowi, za konkretną wskazówkę. Pokażę wasze
    odpowiedzi i myślę, że to przekona "przeciwnika" - sam nie wystarczałem.
    Uniknę w ten sposób wczęcia procedury typu "odmowa zapłaty za błędnie
    wystawioną fakturę".
    Pozdrawiam, WitoldG.

  • 8. Data: 2003-03-11 11:20:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 10:39:28 +0100, walfal
    <w...@p...neostrada.pl> zakodował:

    >Uniknę w ten sposób wczęcia procedury typu "odmowa zapłaty za błędnie
    >wystawioną fakturę".

    Przecież wystarczy, jak nie podpiszesz faktury. Taką "ludzką" wymówką
    może być, że Twój program ujemne kwoty przyjmuje tylko na korektach ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-03-11 21:03:21
    Temat: Re: refaktura faktury korygujšcej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2003, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ Przecież wystarczy, jak nie podpiszesz faktury. Taką "ludzką" wymówką
    >+ może być, że Twój program ujemne kwoty przyjmuje tylko na korektach ;)

    Przeoczyłeś początek wątku: to *jego* księgowa usiłuje go
    namówić że powinien *wystawić* taką fakturę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-11 21:11:24
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    > Bo w rozporządzeniu zmniejszenie podatku może zostać dokonane jedynie
    > na podstawie korekty.

    tak, racja, chyba ja jednak zle to zinterpretowałam.

    > Problem w tym, że jest to jeden dokument.

    teraz rozumiem.

    > I masz na FAKTURZE ujemny VAT i cenę. Nie jest dopuszczalna sprzedaż
    > wiązana, więc mogę kupić tylko towar z pozycji B. Dlatego też prosiłem
    > o hurtową ilość tego towaru (czyli ze sporą dopłatą, bo cena ujemna).

    ok.

    masz racje...

    Lora
    #gg 1016627