    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: refakturowanie,problem ze stawką
    Date: 2 Jan 2006 21:43:54 +0100

    > Użytkownik wrote:

    > Nie wiadomo jaki jest status nabywcy, ale zakładam,
    > że wystawiono fakturę nieprawidłowo.

    Ci Niemcy są podatnikiem ichniego VAT. Przeczytalem sobie art.28 ust.7 i
    faktem jest ze miejscem swiadczenia usługi bedzie terytorium Niemiec. Usługa
    którą świadczą Niemcy to usługa na ruchomym majątku rzeczowym bo napewno t nie
    jest transport towarów. Od razu mowie ze podalismy im nasz NIP-UE i on tez
    widnieje na fakturze wystawionej przez niemieckiego vatowca. Tak wiec wydaje
    mi sie ze fakture wystawiono prawidlowo ale cos mi kompletnie nie pasuje zeby
    na fakturze ktorą wystawimy naszemu polskiemu klientowi wstawic niemiecką
    stawkę 16%.I tu wlasnie mam problem.

    > Jestem zainteresowany wskazaniem źródeł
    > tych informacji, bo jakoś zawsze w sprawie refakturowania
    > (cokolwiek to znaczy), były tylko interpretacje urzędów czy MF,
    > a w przepisach cisza.

    Te zrodla to baza interpretacji dostepna na stronie MF. Przeczytalem z 30
    interpretacji,wydrukowalem i szczerze mowiąc kręci mi sie w głowie.
    pzdr