    From: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rencista w DG a ZUS
    Date: Sat, 23 Feb 2008 17:06:48 +0100

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
    news:flfvqh$17s$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich serdecznie w Nowym oku, życząc wszystkiego najlepszego!
    >
    > W związku ze zmianą należności dla ZUS od rencisty prowadzącego DG, mam
    > pytanie z ZUSem związane (choć nie bezpośrednio z tą zmianą):
    >
    > - jak wiadomo, do końca lutego należy powiadomić ZUS o wysokości
    > rzeczywiście osiągniętego w minionym roku przychodów. Czy jeżeli w trakcie
    > roku zacznie się renciscie nagle dobrze "gospodarować", i przekroczy
    > któryś z progów - ma on obowiązek powiadomić ZUS natychmiast, czy też
    > wystarczy do końca lutego następnego roku?

> [...]

    OK - nikt nie odpisał, czyli jest to dla Was oczywiste :). Zatem mam
    pytanie:

    Jako rencista wykonujący DG, chcę powiadomić ZUS o wysokoci przychodu w
    roku 2007. rozumiem, że

    - mam wpisać pełny PRZYCHÓD, a nie DOCHÓD (a więc wpisuję kwotę przychodu za
    2007 jak w mojej Księdze Przychodów i Rozchodów, tak?)

    - niepokoi mnie ten akapit na druku Oświadczenia:

    "Z ww. działalności, gdym podlegał obowiązkowemu ubezp. społecznemu,
    deklarowałbym przychód stanowiący podstawę wymiaru składki na uzbezp.
    emerytalne-rentowe w rozumieniu ..."

    - czy to oznacza, że (poza zawieszeniem wypłacania renty), ZUS doliczy mi
    coś jeszcze do zapłacenia?

    Dzięki za odpowiedź!