  • Data: 2005-11-27 16:15:30
    Temat: Re: reverse charge
    Od: Mieczysław <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 27 Nov 2005 12:08:22 +0100, jakusa napisał(a):

    > Jednak w tym przypadku chodzi o pracowników, którzy wykonują usługi dla
    > Francuskiego klienta i muszą kupic benzynę, jedzenie jakieś i inne małe
    > wydatki często udokumentowane tylko paragonami (jak francuzi złyszą, ze
    > nasi pracownicy chcą fakturę za paliwo to się pukają w czoło).

    W całej unii ( przynajmniej z praktyki wiem ze w Niemczech, Francji,
    Austrii, Włoszech ) nikt nie wydaje faktur na zakup paliwa. Miejscowe
    firmy, z tego co mi wiadomo, odliczają VAT na podstawie paragonów właśnie.
    Ale w twoim przypadku nie ma takiej możliwości. Przecież to paliwo jest
    zużywane na terenie Francji - więc tam jest opodatkowane VAT-em.
    Pozostałe wydatki - tak samo są opodatkowane we Francji skoro nie są z
    Francji wywożone.
    Jedyna możliwość odliczenia VAT to otworzenie oddziału we Francji i
    rozliczanie się z tamtejszym fiskusem. Ale to jest opłacalne tylko w
    sytuacji kiedy swiadczone są usługi w dłuższym okresie czasu.
    Może jest jakaś inna możliwość, ale ja takiej nie znam, może ktoś inny coś
    podpowie.

    --
    Mieczysław
    ----