    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozl. roczne - PIT 36
    Date: Mon, 26 Jan 2004 09:53:37 +0100

    Vei wrote:

    > 1) W pracy 2 koszty uzyskania przychodu odliczano mi takie jakbym
    > pracowala w miejcu zamieszkania. Nie ma problmeu, bo teraz przy
    > wypelnianiu PIT dolicze sobie 99,66 na 124.95 zł. Czy robie to po
    > prostu w pozycji 53 PIT 36? I koszty liczy za 6 miesiecy, mimo ze
    > pracowalam 5 miesiecy i 4 dni?

    Tak, wystarczy 1 dzień w miesiącu kalendarzowym przepracować i już jest
    prawo do odliczenia pełnych kosztów.

    > 2) Umowy zlecenia to pozycja 70 - suma z umow?

    Tak

    > 3) W pracy 2 zglosilam, ze rozpoczelam DG, ale przez pewne
    > niedopatrzenia nadal odejmowano mi od zaliczki kwote wolna. A przez
    > pierwsze dwa miesiace nie osiagnelam dochodu takiego, by placic
    > podatek - tzn. kwoty wolnej. Czy to duze naruszenie?

    Jeśli zgłosiłaś to w pracy, to jest to naruszenie twojego pracodawcy a
    nie twoje, więc się tym nie przejmuj.

    > Powinnam od
    > dochodu z DG placic za listopad i grudzien podatek? Czy zwyczajnie
    > dorzucam teraz do PIT 36, Pit B8 i w pozycji 64 PIT 36 nie mam zadnych
    > zaliczek na podatek, a wypelniam pole 200 - kwota odsetek?

    Jeśli nie przekroczyłaś tzw "kwoty wolnej" to niby dlaczego podatek.
    Chodzi oczywiście o PIT-B a nie o PIT-B8. Dlaczego chcesz płacić jakieś
    odsetki? Przeczytaj objaśnienie do pola 200, zajrzyj do ustawy. Jest
    prawie niemożliwe żebyś po dwóch miesiącach prowadzenia DG musiała
    uznać za środek trwały coś, co wcześniej policzyłaś w koszty.