    From: "Leszek Kryński" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie 2001 a umowa zlecenie
    Date: Fri, 5 Apr 2002 10:48:56 +0200

    Użytkownik <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:9hmpaug9ju43cg4m853gidkhab50aobvnc@4ax.com...
    > Pytanie moje dotyczy odliczeń:
    >
    > 1. Czy jeśli pracowałem na umowę zlecenie (lub o dzieło), mogę
    > dokonywać odliczeń w taki sposób, jak w przypadku umowy o pracę?
    > 2. Czy ma tutaj jakieś znaczenie to, że przez pewien czas (początek
    > roku) miałem umowę o pracę?
    [ciach]
    > Pozdrawiam
    > Seb

    Praca na umowę zlecenie i na umowę o pracę nie daje takich samych uprawnień
    do odliczeń. Od podatku nie możesz odliczyć zakupu przyrządów i pomocy
    naukowych, programów komputerowych oraz wydawnictw fachowych bezpośrednio
    związanych z wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą, jeśli uzyskałeś
    przychody na przykład WYŁĄCZNIE z umowy cywilnoprawnej t.j. umowy zlecenie
    lub umowy o dzieło. Uzyskałeś - więc gdybyś takiego odliczenia chciał
    dokonać, to możesz.

    Pojawiają się jednak pytania:
    1. Czy możesz odliczyć wydatki poniesione w czasie, gdy byłeś zatrudniony
    jedynie na umowę o zlecenie?
    2. Czy jakiekolwiek (minimalne) przychody z umowy o pracę uprawniają Cię do
    skorzystania z całej ulgi (być może należy sobie na kartce obliczyć ile na
    PITcie można odliczyć)
    Mogą się pojawić i inne pytania, ale na tym już zakończę

    Leszek K.