  • 1. Data: 2002-04-04 23:16:04
    Temat: rozliczenie 2001 a umowa zlecenie
    Od: s...@s...pl

    Pytanie moje dotyczy odliczeń:

    1. Czy jeśli pracowałem na umowę zlecenie (lub o dzieło), mogę
    dokonywać odliczeń w taki sposób, jak w przypadku umowy o pracę?
    2. Czy ma tutaj jakieś znaczenie to, że przez pewien czas (początek
    roku) miałem umowę o pracę?

    Wiem, że umowa zlecenie (i o dzieło) ne są umowami o pracę, ale jest
    od nich tak samo odprowadzany podatek, stąd moje wątpliwości - będę
    wdzięczny o naświetlenie sprawy, jeśli ktoś zetknął się z podobnym
    problemem.
    Seb

  • 2. Data: 2002-04-05 00:34:01
    Temat: Re: rozliczenie 2001 a umowa zlecenie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002 s...@s...pl wrote:

    >+ Pytanie moje dotyczy odliczeń:
    >+
    >+ 1. Czy jeśli pracowałem na umowę zlecenie (lub o dzieło), mogę
    >+ dokonywać odliczeń w taki sposób, jak w przypadku umowy o pracę?

    *Jakich* odliczeń ?
    No...przepraszam - jeśli masz na myśli ściśle to co piszesz
    (odliczenia, a nie np. koszty uzyskania) - to TAK.
    W "tabelce" wpisujesz dochody ze zleceń i dzieł w innej
    rybryczce, ale jak już PODSUMUJESZ - to do dalszych obliczeń
    "idą" tak samo jak dochodu z pracy.
    Oczywiście pomijam dochody opodatkowane ryczałtowo - jeśli
    "pracowałeś" to pewnie to są "normalne" dochody i nie ma problemu :)

    >+ 2. Czy ma tutaj jakieś znaczenie to, że przez pewien czas (początek
    >+ roku) miałem umowę o pracę?

    Nie, wpisujesz osobno pracę, osobno zlecenia, sumujesz i już.

> [...]
    >+ od nich tak samo odprowadzany podatek, stąd moje wątpliwości - będę
    >+ wdzięczny o naświetlenie sprawy, jeśli ktoś zetknął się z podobnym

    Wiesz, dochody ze zleceń/dzieł OPRÓCZ dochodow z pracy
    to nie jest znowu taki "problem" :), niejeden by chciał
    (dochodów, pracy niekoniecznie ;>)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-05 06:48:52
    Od: "Meggi" <m...@p...onet.pl>

    > Oczywiście pomijam dochody opodatkowane ryczałtowo - jeśli
    > "pracowałeś" to pewnie to są "normalne" dochody i nie ma problemu :)

    a jaka umowa moze byc opodatkowana ryczaltowo?
    (znajomy robil szkolenie w firmie na umowe o dzielo albo zlecenie, a kiedy
    upomnial sie o PIT-11 tamtejsza ksiegowa powiedziala mu, ze nie dostanie, bo
    ryczalt)

    pzdr.
    M.

  • 4. Data: 2002-04-05 07:18:18
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Meggi" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > upomnial sie o PIT-11 tamtejsza ksiegowa powiedziala mu, ze nie dostanie,

    Art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy o pdof.
    Jeżeli kwota z umowy nie przekroczyła 143,- PLN
    pzdr
    Kasia

  • 5. Data: 2002-04-05 08:07:40
    Temat: Odp: rozliczenie 2001 a umowa zlecenie
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Meggi <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8jh69$lub$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > upomnial sie o PIT-11 tamtejsza ksiegowa powiedziala mu, ze nie dostanie,

    Bzdura!
    Powinien do 15 marca otrzymać Pit 8B (za umowe o dzieło) - podejrzewam, że
    taką z nim podpisano, albo Pit 11 za umowę zlecenie.

    Smerf

  • 6. Data: 2002-04-05 08:21:42
    Od: "Meggi" <m...@p...onet.pl>

    > Art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy o pdof.
    > Jeżeli kwota z umowy nie przekroczyła 143,- PLN
    > pzdr
    > Kasia

    Dzieki za info.
    To chyba go troche "przerobili", bo kwota netto z umowy byla na pewno
    800zl...

  • 7. Data: 2002-04-05 08:48:56
    Od: "Leszek Kryński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonywać odliczeń w taki sposób, jak w przypadku umowy o pracę?
    > 2. Czy ma tutaj jakieś znaczenie to, że przez pewien czas (początek
    [ciach]
    > Pozdrawiam
    > Seb

    Praca na umowę zlecenie i na umowę o pracę nie daje takich samych uprawnień
    do odliczeń. Od podatku nie możesz odliczyć zakupu przyrządów i pomocy
    naukowych, programów komputerowych oraz wydawnictw fachowych bezpośrednio
    związanych z wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą, jeśli uzyskałeś
    przychody na przykład WYŁĄCZNIE z umowy cywilnoprawnej t.j. umowy zlecenie
    lub umowy o dzieło. Uzyskałeś - więc gdybyś takiego odliczenia chciał
    dokonać, to możesz.

    Pojawiają się jednak pytania:
    1. Czy możesz odliczyć wydatki poniesione w czasie, gdy byłeś zatrudniony
    jedynie na umowę o zlecenie?
    2. Czy jakiekolwiek (minimalne) przychody z umowy o pracę uprawniają Cię do
    skorzystania z całej ulgi (być może należy sobie na kartce obliczyć ile na
    PITcie można odliczyć)
    Mogą się pojawić i inne pytania, ale na tym już zakończę

    Leszek K.