eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%) › Re: rozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%)
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%)
    Date: Sat, 18 Dec 2004 02:06:16 +0100

    On Fri, 17 Dec 2004, hyperventylator wrote:
    [...]
    >+ Pytanie 2: Czy mając kwitek nadania paczki (opłaty pocztowej) mogę odliczać
    >+ VAT, wg stawki 22%?

    ...a gdzieś ty widział 22% dla opłaty pocztowej ??

    >+ Na tym kiwtku jest tylko kwota do zaplaty czyli 10,50.
    >+ Nie jest to faktura.

    ...pewnie dlatego, że usługi pocztowe są *zwolnione z VAT* :)
    To do pytania o VAT (IMHO jasnego).

    Co do pozostałej (1.) sprawy...
    Problem był na grupie, na pewno...
    Sprowadza się do 2 pytań:
    - czy wolno uznać przesyłkę pocztową jako "element niezwiązany
    i uboczny" oraz go refakturować :)
    - czy takie postawienie sprawy jak wyżej nie sprowadzi się do pytania
    o wystawienie faktur "osobno za towar osobno za usługę", czyli
    obrazowo mówiąc o 7 ton cementu, 40 ton piasku, 20 000 cegieł,
    600 roboczogodzin... *zamiast* f-ry "budynek mały w stanie
    surowym" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)