eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%) › Re: rozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%)
    From: "hyperventylator" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie kosztu przesyłki a dwie stawki VAT (7 i 22%)
    Date: Sun, 19 Dec 2004 10:24:30 +0100

    > [...]
    >
    > ...a gdzieś ty widział 22% dla opłaty pocztowej ??

    > ...pewnie dlatego, że usługi pocztowe są *zwolnione z VAT* :)
    > To do pytania o VAT (IMHO jasnego).

    Dziękuję za wyjaśnienie. Czyli jesli dobrze zrozumialem, moj przyklad będzie
    teraz tak wyglądał (?):

    zryczałtowane koszty wysyłki wliczam do zamówienia (zwiekszam wartosc
    kazdego produktu o koszty wysylki przeliczone na jedostkę) czyli:
    105 = 98,13 + 6,87 (vat 7%)

    realny koszt wysyłki jaki poniosłem na poczcie wynosi 10,50 zł
    kwotami do rozliczenia z US zatem będą :

    (sprzedaż bez vat - koszty wysyłki wg. kwitka, cała kwota)
    98,13 - *10, 50* = 87,63 (dochod, i od tego odjac koszt zakupu towaru , a
    od
    roznicy podatek np. 19%?)

    oraz rozliczenie VAT:
    (tylko vat nalezny za sprzedaz, *odliczanie oplaty pocztowej nie wchodzi w
    grę*)
    6,87
    (od tego odjac vat zaplacony przy zakupie towaru i
    powstala roznica - do zaplaty do US)

    > Co do pozostałej (1.) sprawy...
    > Problem był na grupie, na pewno...

    Szukałem w googlach, czy archiwum grupy znajduje sie pod konkretnym adresem?
    Jesli tak, to poproszę, chetnie sie zapoznam.

    > Sprowadza się do 2 pytań:
    > - czy wolno uznać przesyłkę pocztową jako "element niezwiązany
    > i uboczny" oraz go refakturować :)
    > - czy takie postawienie sprawy jak wyżej nie sprowadzi się do pytania
    > o wystawienie faktur "osobno za towar osobno za usługę", czyli
    > obrazowo mówiąc o 7 ton cementu, 40 ton piasku, 20 000 cegieł,
    > 600 roboczogodzin... *zamiast* f-ry "budynek mały w stanie
    > surowym" :)

    Rozumiem, z tym że, jak zaznaczyłem wcześniej większośc klientów to osoby
    fizycznie, które przeważnie nie żądają faktur, chodzi mi o poprawne zapisy w
    KPiR.
    W przypadku gdy klient zazyczy sobie fakturę, przeczytałem gdzieś, że albo
    mozna roliczyć koszty wysyłki na towar, lub dodtkowo sprzedać usługę np
    "przygotowanie i wysyłka towaru" opodatkowaną stawką 22%. Czy to
    dopuszczalne rozwiązanie?