  • 1. Data: 2005-02-15 20:11:00
    Temat: rozliczenie podatku przy zwrocie czesci wydatkow poniesionych na remont
    Od: Ligo <l...@T...interia.pl>

    Witam,
    Chcę wypełnić swoje rozliczenie podatkowe ale niestety mam z tym mały
    problem.
    Otóż w 2003 wymieniałem okna i wymianę tą rozliczyłem w PIT'ie
    w tamtym roku. W połowie roku 2004(po rozliczeniu podatku)
    otrzymałem zwrot części kwoty wydanej na zakup okien
    od spółdzielni.
    W tamtym roku jak rozmaiwałem z Panią w US to mówiła, że
    w tym roku będę musiał zwrócić część pieniędzy US
    (i to zupełnie rozumiem).
    Tylko moje pytanie jak to teraz wpisać w PIT.
    (Czy potraktowac to jako przychod/zminiejszyc kwote
    ktora wydatkowalem w tym roku na remonty)
    A moze jeszcze jakos inaczej??

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-02-15 20:20:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ligo wrote:
    > (Czy potraktowac to jako przychod/zminiejszyc kwote
    > ktora wydatkowalem w tym roku na remonty)

    Potraktować to jako dochód. Natomiast gdzie to wpisać to w tej chwili
    nie potrafię ci powiedzieć, chyba w pozycji inne.
    A tak swoją drogą to spółdzielnia powinna ci PIT przysłać. Dostałeś?

  • 3. Data: 2005-02-16 08:28:39
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/15/2005 9:20 PM, Użytkownik witek napisał:

    > A tak swoją drogą to spółdzielnia powinna ci PIT przysłać.

    *Wydaje* mi się, że nie powinna. Po pierwsze obowiązek dostarczenia
    PITów ciąży na płatnikach a w tym wypadku spółdzielnia płatnikiem raczej
    nie jest. Po drugie skąd spółdzielnia ma wiedzieć, że X odliczył sobie
    wydatek na okno od podatku (a tylko wtedy zwrot jest opodatkowany)?

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-02-16 10:50:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, du hast mich gefragt wrote:

> [...]
    > +
    > + > A tak swoją drogą to spółdzielnia powinna ci PIT przysłać.

    Wydaje mi się :) że masz rację.

    Natomiast wiem że tu i ówdzie (nie wiem czy w wyniku "porozumienia
    pod naciskiem US" :) czy w wyniku przepisów szczegółowych dotyczących
    różnych takich zwrotów i dofinansowań) stosowana była praktyka polegająca
    na żadaniu okazaniu f-ry zakupu i przywalenia na nie pieczęci
    mniej więcej w stylu:
    "zrefundowano w kwocie... co pozbawia prawa do odliczenia w ramach
    ulgi podatkowej wg ust....DU...art... bądź powoduje konieczność
    zaliczenia do przychodu kwoty odliczonej zgodnie z art...."

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-16 12:05:22
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/16/2005 11:50 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > ulgi podatkowej wg ust....DU...art... bądź powoduje konieczność
    > zaliczenia do przychodu kwoty odliczonej zgodnie z art...."

    Praktyka całkiem chwalebna, jednak za PIT uznać tego nie sposób :-)

    --
    gefragt