  • 1. Data: 2006-04-09 16:33:12
    Temat: rozliczenie zarobków dzieci ...
    Od: krakus_ik <a...@g...pl>

    sytuacja:
    jedno dziecko 21 lat ma NIP, student, jedna umowa zlecenie (jakieś
    promocje)(dostał PIT-8B)
    drugie dziecko - 18 lat - uczeń - nie ma NIP, jedna umowa zlecenie
    (dostał PIT-8B)
    jak rozliczać - wszystkich łącznie z rodziną (z ona rozliczamy się współnie)
    czy
    ten co ma NIP musi osobno

    pomózcie

  • 2. Data: 2006-04-09 17:17:18
    Temat: Re: rozliczenie zarobków dzieci ...
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "krakus_ik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (dostał PIT-8B)
    > jak rozliczać - wszystkich łącznie z rodziną (z ona rozliczamy się

    Wszyscy osobno, a ten co nie ma NIP, dodatkowo wypełnić druk NIP-3 o
    nadanie numeru.

  • 3. Data: 2006-04-09 19:36:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    krakus_ik wrote:
> [...]
    > (dostał PIT-8B)
    > jak rozliczać - wszystkich łącznie z rodziną (z ona rozliczamy się

    Okazy dorosłe (> 18) rozliczają się same, bo są już dorosłe.
    Ten bez NIP niech wyśle pit razem z drukiem nip-3 o nadanie NIP.
    Ale to trochę po rybkach, bo to należało zrobić poprzez zleceniodawce w
    momencie podjęcia zlecenia. Bo odpowiedz mi na pytanie jaki nip wpisał
    zlecniodawca na odporwadzonej zaliczce i jaki nip figuruje na pit-8b?
    Puste ?

  • 4. Data: 2006-04-09 19:46:58
    Od: krakus_ik <a...@g...pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > momencie podjęcia zlecenia. Bo odpowiedz mi na pytanie jaki nip wpisał
    > zlecniodawca na odporwadzonej zaliczce i jaki nip figuruje na pit-8b?

    dokładnie tak
    pola sa puste!

  • 5. Data: 2006-04-09 23:04:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    krakus_ik wrote:
    > witek napisał(a):
    > Okazy dorosłe (> 18) rozliczają się same, bo są już dorosłe.
    >
    > dokładnie tak
    > pola sa puste!

    To jak on odprowadził zaliczkę na podatek? Jakaś sierota kompletna.
    To nic innego ci w tej chwili nie pozostaje jak złożyć normalnie pit-37,
    do tego dołączyc nip-3 i najlepiej zanieść to osobiście do US jak macie
    blisko.
    Nastawcie się na niezłe marudzenie,a zleceniodawcy oberwie się na pewno.
    A potem zostaje czekać na rozwój wypadków. I trzymajcie dobrze ten
    pi-8b, żeby wam się nie zgubił.
    Może się przydać przy tłumaczeniu w US, że nie jest się wielbłądem.

    A tu masz kawałek ustawy o NIP, jakby zleceniodawca wam jeszcze kit
    wciskał, że to nie było jego obowiązkiem.

    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:

    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

    3. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są do zaopatrzenia się
    w formularze
    zgłoszeń w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na ich siedzibę.
    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego
    w terminie
    7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy lub od
    dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14
    dni od dnia
    otrzymania formularza zgłoszenia.
    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem placówki
    pocztowej
    operatora publicznego, zgłoszenie identyfikacyjne naczelnikowi urzędu
    skarbowego
    właściwemu dla podatnika, w terminie 14 dni od dnia złożenia formularza
    zgłoszenia przez podatnika.

    Jak widać całość obowiązków spoczywa na płatniku, czyli firmie.

  • 6. Data: 2006-04-21 15:28:04
    Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > momencie podjęcia zlecenia. Bo odpowiedz mi na pytanie jaki nip wpisał
    > zlecniodawca na odporwadzonej zaliczce i jaki nip figuruje na pit-8b?

    A co z dziećmi takimi 17 lat?
    Pocztą przyszedł PIT 11/8B.
    NIPu nie ma.
    Czy takie dziecko może samo oddzielnie się rozliczyć? PIT-37
    Czy mamy doliczyć do naszego dochodu? PIT-36 i PIT/M
    --
    Joanna
    http://jduszczynska.republika.pl