eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozp.dział. a ewidencja wyposażenia?? › Re: rozp.dział. a ewidencja wyposażenia??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ews.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!local
    host!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozp.dział. a ewidencja wyposażenia??
    Date: Wed, 31 Dec 2003 15:01:48 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 69
    Message-ID: <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    References: <bsu6pv$hvr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1072879264 15943 217.97.78.202 (31 Dec 2003 14:01:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Dec 2003 14:01:04 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <bsu6pv$hvr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Warning: UNAuthenticated Sender
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:100552
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 31 Dec 2003, alex wrote:

    >+ Wiem ze duzo bylo o tym mowy ale niestety nie potrafilem znalezc
    >+ jednoznacznej odpowiedzi (przypadek dosc szczegolny)

    No nie wiem... możesz podać jakikolwiek post, którego autor podał
    podstawę prawną do zaliczenia w koszt "osobistego wyposażenia" ?
    Po prawdzie drogą deduckji (wyposażenie to środki trwałe, tylko
    inaczej księgowane - jako "zwykły" koszt) można próbować kombinować,
    ale owo "inne księgowanie" właśnie nie zawiera jasnego wskazania
    że *wolno* wziąć "osobiste" krzesło i wliczyć w koszt.

    >+ Rozpoczynam działalność gospodarcz (biuro usługowe). Prowadze KPiR.Biuro
    >+ wyposażyłem (biurka, szafy, komputer) ktore miałem duzo wcześniej (mam z
    >+ domu).
    >+ 1. Mam problem z ustaleniem ich wartosci poczatkowej (nie mam faktur) ,

    ...a ja mam nadzieję, że nie liczysz aby jakiś grupowicz ci je
    teleooptycznie :) wycenił :)

    >+ 2. czy prowadzic dla nich ewidencje wyposazenia??? (slyszalem ze jesli je
    >+ wprowadze do ewidencji wyposazenia to bede je mogl zaliczyc w koszty
    >+ uzyskania przychodow ).

    Od kogo słyszałeś ? W odniesieniu do *tych* krzeseł ?

    >+ jesli tak to czy musze dodatkowo ujmowac to gdzies w KPiR?

    Normalne wyposażenie - wliczasz jako koszt. *W momencie zakupu* !

    >+ 3. Co do komputera - jesli jest warty mniej niz 3500 (ten moj na pewno jest
    >+ wart mniej niz 1500) to musze go amortyzowac ?

    Inaczej: jeśli uznasz go za "zwykły" środek trwały to tak. Przy
    czym też jest "furtka" - amortyzacja jednorazowa.
    Nie sądzę żebyś się nie natknął na dyskusje w tym temacie *dobrze*
    szukając :)

    >+ 4. czy jesli nie wpisze nigdzie tego wyposazenia (kwota nie jest duza - wiec
    >+ mi nie zalezy) to wprzypadku kontroli moge miec jakies problemy.

    Hm... kiedyś się też tego obawiałem :) Aż poczytałem np. pytania
    Maddy (w stylu "to co ma robić podatnik: kupić sam od siebie
    czy sobie podarować" :)).
    Ale.... wygląda że nie grozi. CO NAJWYŻEJ ktoś może twierdzić, że
    "były wykorzystywane w DG". Miałem gdzieś wyrok sprzed kilku lat,
    stwierdzający że w myśl treści UoPDoOF taki "wykorzystywany" środek
    w razie sprzedaży liczy się do przychodu z DG (!) - ale za kilka
    godzin tego problemu już nie będzie :), bo w nowelizacji UoPDoOF
    widziałem uszczegółowienie tego problemu (tylko coś co było
    zaliczone w koszt będzie w razie sprzedaży liczyć się do przychodu
    z DG :))

    >+- bo jesli
    >+ nie wpisze ich nigdzie to rozumie ze w kazdym momencie moge je sobie
    >+ z powrotem wziasc bez zadnego problemu do domu?

    IMO tak.

    >+ 5. jesli teraz zakupie fax, fotele itp. a ich cena nabycia bedzie mniejsza
    >+ niz 1500 zl to rozumie ze rowniez dla nich nie musze prowadzic ewidencji
    >+ wyposazenia - tylko jednorazowo wpisac do KPiR.

    Tak. Co nie znaczy że możesz nie umieć wyjaśnić w razie ew. kontroli
    "gdzie jest ten fax za 800 zł" :)
    Opis przeznaczenia powinien być na fakturze zakupu.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.12.03 17:10 alex

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1