  • 1. Data: 2003-07-24 13:10:59
    Temat: rozpoczecie dg a ewidencja srodkow trwalych.
    Od: "DGH" <f...@w...pl>

    jak w temacie tzn. czy w momencie rozpoczecia dg moge sobie wrzucic np.
    notebook'a do ewidencji ?
    Jsli tak to jak to zrobic. Zakupiony byl za granica. Mam fakture tylko, ze
    to bylo rok temu i laptopik potanial, a cena na fakturze nie :)

    Kozystam z malej ksiegowosci rzepy i sa tam pola w ktorych mam wypisac kilka
    20 cyfrowych liczb np:
    nr dokumentu
    nr dokumentu nabycia
    symbol klasyfikacji srodka trwalego ????
    nr inwentarzowy ?? czy mam go sam nadac tak z powietrza ?

    wartosc szacunkowa na dzisiaj to ok. 5000PLN
    Jak to pozniej amortyzowac

    please help
    pozdrawiam
    DG

  • 2. Data: 2003-07-24 20:18:48
    Temat: Re: rozpoczecie dg a ewidencja srodkow trwalych.
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "DGH" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > symbol klasyfikacji srodka trwalego ????
    > nr inwentarzowy ?? czy mam go sam nadac tak z powietrza ?
    >
    > wartosc szacunkowa na dzisiaj to ok. 5000PLN

    musisz wycenić, przekazać dla dg, uznać za ŚT i amortyzować.
    temat był poruszany wielokrotnie na grupach:
    pl.soc.prawo i pl.soc.prawo.podatki
    poszukaj w historii a znajdziesz.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 3. Data: 2003-07-25 10:16:12
    Od: "DGH" <f...@w...pl>

    przekopalem grupy i cos znalazlem jednak mam jeszcze kilka pytan:
    1. Jak wyglada notatka przejecia ST (co powinna zawierac) ?
    2. Czy ta notatka/protokol ma miec jakis konkretny numer? Jaki ? czy ten
    numer to bedzie nr dokumentu nabycia ?
    3. czy wycena musi byc zrobiona na dzien przejecia do DG urządzenia ?
    4. Czy 3500 PLN to amortyzacja miesieczna ? Czyli moge notebooka za 7000 PLN
    amortyzowac w 2 miesiace ?
    5. Czy koniecznie musze nadac nr inwentarzowy i go wypisac na laptopie ? Czy
    moze to byc np. jego numer seryjny ?

    przepraszam byc moze za banalne pytania ale mam klopot z bilansem otwarcia
    pomimo przeszukiwania list dyskusyjnych

    DG

  • 4. Data: 2003-07-25 10:34:09
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    DGH wrote:

    Czy to jest 1-osbowa DG, czy jakieś zoo?
    Czy prowadzisz pełną ewidencję magazynową?
    Jak się rozliczasz z podatku?

    > 1. Jak wyglada notatka przejecia ST (co powinna zawierac)

    Jeśli masz fakturę nabycia to nie robisz protokołu, tylko wpisujesz do
    ewidencji wg cen nabycia. Jeśli nie masz faktury to robisz protokół
    wyceny według cen z grodnia ubiegłego roku i uwzględniasz stopień
    zużycia.

    > 2. Czy ta notatka/protokol ma miec jakis konkretny numer? Jaki ? czy
    > ten numer to bedzie nr dokumentu nabycia ?

    Nie musi mieć numeru

    > 3. czy wycena musi byc zrobiona na dzien przejecia do DG urządzenia ?

    Napisałem wyżej.

    > 4. Czy 3500 PLN to amortyzacja miesieczna ? Czyli moge notebooka za
    > 7000 PLN amortyzowac w 2 miesiace ?

    3500 to granica poniżej której amortyzuje się jednorazowo w chwili
    przyjęcia ŚT do używania.
    Nie możesz w 2 miesiące. Jeśli dobrze pamiętam i nic się nie zmieniło
    ostatnio to komputery mają stawkę roczną 30%. Dodatkowo od stycznie
    następnego roku możesz stawkę podnieść 2x z tytułu środka podlegającego
    szybkiemu postępowi technicznemu (czy jakoś tak to się nazywa)

    > 5. Czy koniecznie musze nadac nr inwentarzowy i go wypisac na laptopie

    Nie musisz

    > ? Czy moze to byc np. jego numer seryjny ?
    >
    > przepraszam byc moze za banalne pytania ale mam klopot z bilansem
    > otwarcia pomimo przeszukiwania list dyskusyjnych

    Czy prowadzisz pełną księgowość (nie KPiR) żeby sporządzać bilans?

  • 5. Data: 2003-07-25 11:05:44
    Od: "tobis" <t...@p...onet.pl>

    Mała księgowość rzepy. Nie mogę tego znaleźć. Może mi wskazać link :)
    T.

  • 6. Data: 2003-07-25 11:11:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak się rozliczasz z podatku?

    > Jeśli masz fakturę nabycia to nie robisz protokołu, tylko wpisujesz do

    No i ewentualnie jeszcze cos, jesli byly koszty przed oddaniem do uzytku....

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-07-25 11:44:22
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bfr311$46k$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > No i ewentualnie jeszcze cos, jesli byly koszty przed oddaniem do
    uzytku....

    także jeżeli był **odliczany** od podatku za rok 2002 to ciężka sprawa :)

  • 8. Data: 2003-07-26 19:51:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2003, tobis wrote:

    >+ Mała księgowość rzepy. Nie mogę tego znaleźć. Może mi wskazać link :)

    Najpierw wKF: jakbyś mógł pisać pod cytatami i je przycinać... ;)
    A ad rem: link istnieje, ale niestety jest harwareowy :[ - mianowicie
    podejrzewam iż chodzi o program który był dołączony do gazety, ale
    *nie był* udostępniany publicznie !

    Uprzedzając pytania: -:) - nie, nie mam. Z komentarzy na grupie
    wynikało że ma swoje wady !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 9. Data: 2003-07-26 21:07:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "DGH" <f...@w...pl> napisał [...]
    >+ > Jsli tak to jak to zrobic. Zakupiony byl za granica. Mam fakture tylko, ze
    >+ > to bylo rok temu i laptopik potanial, a cena na fakturze nie :)
    [...]
    >+ musisz wycenić,

    Ano jakby... a "podstawa prawna" ?
    Zeznaję bez bicia że też kiedyś wyceniłem (komputer). Ale wątpliwości
    mam, bo w ustawie literalnie jest "w cenach zakupu" !!

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 10. Data: 2003-07-28 08:31:58
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Jureq wrote:

> [...]
    > następnego roku możesz stawkę podnieść 2x z tytułu środka
    > podlegającego szybkiemu postępowi technicznemu (czy jakoś tak to się

    Autokorekta:

    Jeśli dobrze się doczytałem to od 1 stycznia bieżącego roku stawkę
    można podnieść 2x od miesiąca następnego po przekazaniu do użytkowania
    lub od początku roku.