  • 1. Data: 2003-07-24 07:35:08
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "castrol" <c...@p...gda.pl>

    Mam pytanko podpisuje z urzedem marszałkowskim umowę o dzieło na robotę ale
    nie bedę jej sam wykonywał bedą pracować dla mnie dwie osoby. Jak ma to
    rozliczyc czy osoba fizyczna może wypisać umowę o dzieło. Jak wtedy z
    dochodem jak bym wypisał to się odejmuje od tej którą ja dostane. Prowadzę
    działalnośc gospodarczą jako osoba fizyczna czy mozna to puscic przez firmę
    tz oni by wystawili mi rachunek na firmę a ja bym miał umowę o dzieło

    Dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2003-07-24 16:01:27
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "castrol" <c...@p...gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    firmę
    > tz oni by wystawili mi rachunek na firmę a ja bym miał umowę o dzieło
    -----------------------------------
    Czy ty pytasz o umowę o dzieło na te osoby które bedą dla ciebie pracować
    czy twoją umowę o dzieło w ramach działalności ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-07-25 08:03:16
    Od: "castrol" <c...@p...gda.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wiola
    >
    > Pytam jak się rozliczyć czy po prostu można w umowie o dzieło zawartej z
    urzędem marszałkowskim zawrzeć rzeczywiste koszty uzyskania przychodu a nie
    20 %

  • 4. Data: 2003-07-25 08:18:50
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    castrol wrote:

    > urzędem marszałkowskim zawrzeć rzeczywiste koszty uzyskania przychodu
    > a nie 20 %

    Kosztów nie pokreśla się w umowie o dzieło. W umowie piszesz tylko, że
    jest ona zawarta w ramach prowadzonej przez ciebie DG. Potem wystawiasz
    rachunek (lub fakturę VAT) z działalności gospodarczej. Jeśli boisz się
    "opornych" księgowych to możesz dołączyć do rachunku dodatkowe pisemko,
    że rozliczenie podatku nastąpi w ramach DG.

  • 5. Data: 2003-07-26 19:40:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2003, castrol wrote:

> [...]
    >+ > > nie bedę jej sam wykonywał bedą pracować dla mnie dwie osoby. Jak ma to
    >+ > > rozliczyc czy osoba fizyczna może wypisać umowę o dzieło.
    [...]
> [...]
    >+ urzędem marszałkowskim zawrzeć rzeczywiste koszty uzyskania przychodu a nie

    Oczywiście można, ale nie w opisanym przypadku !
    Problem w czym innym niż "możność zaliczenia rzeczywistych kosztów"
    (bo *na takie* pytanie odpowiedź jest pozytywna): nie możesz w umowie
    "osobistej" korzystać z usług innych osób fizycznych.
    A dokładniej trzymając się litery prawa - to *ONI* nie mogą
    "świadczyć na rzecz osób fizycznych nie prowadzących DG", czyli
    ciebie jako "niefirmy" - bo wtedy *oni* podpadną jako
    prowadzący DG !
    Nie ma tak dobrze, żeby zaliczyć i koszt czyichś usług i ryczałt !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)