    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozpoczecie dg a ewidencja srodkow trwalych.
    Date: Fri, 25 Jul 2003 12:34:09 +0200

    DGH wrote:

    Czy to jest 1-osbowa DG, czy jakieś zoo?
    Czy prowadzisz pełną ewidencję magazynową?
    Jak się rozliczasz z podatku?

    > 1. Jak wyglada notatka przejecia ST (co powinna zawierac)

    Jeśli masz fakturę nabycia to nie robisz protokołu, tylko wpisujesz do
    ewidencji wg cen nabycia. Jeśli nie masz faktury to robisz protokół
    wyceny według cen z grodnia ubiegłego roku i uwzględniasz stopień
    zużycia.

    > 2. Czy ta notatka/protokol ma miec jakis konkretny numer? Jaki ? czy
    > ten numer to bedzie nr dokumentu nabycia ?

    Nie musi mieć numeru

    > 3. czy wycena musi byc zrobiona na dzien przejecia do DG urządzenia ?

    Napisałem wyżej.

    > 4. Czy 3500 PLN to amortyzacja miesieczna ? Czyli moge notebooka za
    > 7000 PLN amortyzowac w 2 miesiace ?

    3500 to granica poniżej której amortyzuje się jednorazowo w chwili
    przyjęcia ŚT do używania.
    Nie możesz w 2 miesiące. Jeśli dobrze pamiętam i nic się nie zmieniło
    ostatnio to komputery mają stawkę roczną 30%. Dodatkowo od stycznie
    następnego roku możesz stawkę podnieść 2x z tytułu środka podlegającego
    szybkiemu postępowi technicznemu (czy jakoś tak to się nazywa)

    > 5. Czy koniecznie musze nadac nr inwentarzowy i go wypisac na laptopie

    Nie musisz

    > ? Czy moze to byc np. jego numer seryjny ?
    >
    > przepraszam byc moze za banalne pytania ale mam klopot z bilansem
    > otwarcia pomimo przeszukiwania list dyskusyjnych

    Czy prowadzisz pełną księgowość (nie KPiR) żeby sporządzać bilans?