  • 1. Data: 2003-07-24 05:52:24
    Temat: spadek i wynajem
    Od: "SOLID" <o...@s...com.pl>

    Witam,
    Zmarł mój Ojciec.
    W spadku otrzymam lokal handlowy. 50% ja 50% moja Mama.
    Do czasu przeprowadzenia sądowego przejecia spadku:
    1.Kto po smierci Ojca ma wystawiać fakture dla najemcy?
    2.Kto ma płacić VAT od tych faktur?
    3.Jak rozliczać podatek dochodowy?
    4.Kiedy muszę podpisać nową umowę z najemcami?

    KOTT

  • 2. Data: 2003-07-24 09:15:23
    Temat: Re: spadek i wynajem
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "SOLID" <o...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Zmarł mój Ojciec.
    > W spadku otrzymam lokal handlowy. 50% ja 50% moja Mama.

    Blad.
    Kodeks cywilny mowi:

    Art. 924.

    Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.

    Art. 925.

    Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    Ojciec zmall, wiec spadek jest otwarty, jesli jest pan spadkobierca

    NABYL Pan spadek.

    Jesli nie uplynello jeszcze 6 miesiecy moze Pan spadek odrzucic...

    Jesli pan nie odrzuci spadku ma Pan 50 % udzialu w spadku (jesli jest pan
    jedynakiem,

    lub rodzenstwo zmarlo bezpotomnie).

    > Do czasu przeprowadzenia sądowego przejecia spadku:
    > 1.Kto po smierci Ojca ma wystawiać fakture dla najemcy?

    A na pewno fakture VAT ?

    > 2.Kto ma płacić VAT od tych faktur?

    Wiadomo - kupujacy wplaca sprzedajacemu, sprzedajacy wplaca do US

    > 3.Jak rozliczać podatek dochodowy?

    Musicie sie zecydowac... co z tym fantem zrobic.

    > 4.Kiedy muszę podpisać nową umowę z najemcami?

    Mysle, ze pan ne musi...

    Boguslaw