    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Date: Thu, 14 Nov 2002 11:41:13 +0100

    On Thu, 14 Nov 2002, Adamski wrote:
    [...]
    >+ Podstawowe pytanie sprowadza sie do tego, czy jezeli placisz ZUS z ROR-u to
    >+ czy ROR staje sie" ...rachunkiem bankowym związanym z wykonywaną
    >+ działalnością gospodarczą..."

    IM(i nie tylko)O - zdecydowanie nie.

    >+ Czy oplata ZUS z tytulu DG jest czynnoscia
    >+ zwiazana z dzialalnoscia gospodarcza.

    Nie bardzo, to jest obowiazkowa składka którą z tytułu
    różnych czynności *ktoś* płaci - na przykład pracownikowi
    pracodawca -a le to jest *twoja* osobista składka (jak
    pracodawca nie zapłaci składki pracownika to ją ukradł,
    inaczej mówiąc).
    Fakt że czasem płaci ci ją ktoś a czasem płacisz sam
    jest IMHO bez znaczenia - a prowadzenie DG jest 'tylko'
    takim przypadkiem że musisz się sam fatygować..

    >+ > jak juz bedzie miał (bo ciebie posłucha i założy ;) lub wymuszą to na nim
    >+ > obroty to wtedy zawiadomi urząd o założeniu konta.
    >+
    >+ Czy tylko obroty wymuszaja zalozenie konta? Czy wystarczy wykonywanie
    >+ operacji bezgotowkowych zwiazanych z dzialalnoscia wystarczy? Mi sie wydaje,
    >+ ze wystarczy.

    Ja się zgadzam. Przedpiśca miał pewnie na myśli że drogą
    okrężną powyżej pewnych kwot MUSI mieć konto, bo nie może
    regulować płatności gotówkowo !

    BTW: rozmawiając kiedyś z kolegą skojarzyłem że obrót
    czekami jest bezgotówkowy, prawda ? Czy zapłatę za
    czek można podjąć w gotówce ?? ;)

    >+ > TAK ! firma jednoosobowa, opłacająca składke tylko za siebie i nie
    >+ > zatrudniająca innych, na dodatek jest to przedstawiciel wolnego zawodu
    >+ > (chociaż i oni zostali wtłoczeni do pojęcia prowadzących DG)
    >+
    >+ A spolka cywilna gdzie do zus zgloszeni sa jako platnicy osoby fizyczne?

    IM*H*O:
    - nikt im nie broni płacić "każdy za siebie"
    - hm... a jakby mieli wspólny ROR ? ;)

    >+ > Tworzysz a powiedz mi w takim razie po jaka cholerę taki BZWBK czy mBank w
    >+ > soich internetowych kontach na rachunkach zwykłych osób fizycznych mają
    >+ > możliwość (specjalne formatki) przenaczone do przykmowania i reazlizowania
    >+ > przelewów na rzecz ZUS (51 + 52 + 53), chę ... ?!!!
    >+
    >+ Wydaje mi sie ze z trzech powodów
    >+ Ich zabawki i oni ustalaja zasady gry

    Nie chciałoby im się, jakby na pewno nikt nie korzystał.

    Pozdrowienia, Gotfryd