    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczałt -> VAT
    Date: Mon, 14 Nov 2005 11:28:25 +0100

    On Fri, 11 Nov 2005, Docent wrote:

    > wg jakiego kalendarza? :)

    ROTFL :)
    Thx.

    > IMHO nie.
    > Oto dwa cytaty (z wydanych interpreatacji prawa):

    Też dziękuję.
    O ile wiem sprawa była dyskusyjna i owe interpretacje pomijają
    ważny szczegół: załóżmy iż DG zostałaby przed końcem roku.
    Co z limitem ?
    Wobec tego dlaczego zmienia się znaczenie słowa "proporcjonalny" ?

    > 1. Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. PI/005-653/04/CIP/01
    > "podatnik rozpoczynając w dniu 4 maja 2004 roku działalność gospodarczą
    > polegającą na odpłatnym świadczeniu tzw. usług lombardowych ma prawo do
    > korzystania ze zwolnienia podmiotowego na podstawie i na zasadach
    > określonych w art.113 ust.1 ustawy VAT w zw. z ust.9 tego przepisu, tj. do
    > momentu przekroczenia w 2004 roku wartości sprzedaży opodatkowanej w
    > wysokości 30.300,- zł, liczonej w sposób następujący:
    > (45.700,- zł X 242 dni (tj. liczba dni do końca roku podatkowego) ):365"

    ...i AFAIK IS odniosła się do "okresu wykonywania czynności
    opodatkowanych", że przypomnę iż niedawno prezentowałem wnioski
    z faktu zapisania przez ustawodawcę "okres sprzedaży"...

    > Zatem "okres prowadzenia sprzedaży" interpretowany jest jako okres od dnia
    > jej rozpoczęcia do ostatniego dnia roku.

    Niewątpliwie takie interpretacje w ręku polepszają p. siedzenia
    podatnika :)
    Jakby ustawodawca raczył zmienić przepisy żeby nie "interpretacje"
    a normalny tekst tak świadczyły...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)