    From: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczałt -> VAT
    Date: Mon, 14 Nov 2005 17:26:02 +0100

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O ile wiem sprawa była dyskusyjna i owe interpretacje pomijają
    > ważny szczegół: załóżmy iż DG zostałaby przed końcem roku.
    > Co z limitem ?
    [...]
    > ...i AFAIK IS odniosła się do "okresu wykonywania czynności
    > opodatkowanych"

    Rozwinę zatem cytowany wyżej pkt.2 (Urząd Skarbowy w Krośnie,
    sygn.PP.443/181/2004) - chodziło tam o umowę zlecenie wykonywaną tylko i
    wyłącznie w terminie 1-30.09.2004

    "Pytanie podatnika: Czy przychód brutto w kwocie 1.052,44 zł z tytułu umowy
    zlecenia uprawnia do zwolnienia podmiotowego w podatku o towarów i usług?
    [...]
    Według stanu faktycznego przedstawionego przez podatnika (tj. wykonywania
    czynności na podstawie umowy zlecenia jedynie w okresie od 1 - 30.09.2004
    r.) posiada on zwolnienie podmiotowe w podatku od towarów i usług do dnia
    przekroczenia kwoty 15.233,33 zł, tj. 45.700 x 122 (tj. ilość dni
    prowadzenia sprzedaży (działalności) od dnia jej rozpoczęcia, tj. 1.09.2004
    r., do końca roku 2004) : 366 na podstawie cyt. art. 113 ust. 9 ustawy z
    dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług."

    Pomimo faktu, że "okres prowadzenia sprzedaży" był znany i wynosił dokładnie
    30 dni - do wyliczenia limitu zastosowano 122 dni (czyli ilość dni od
    początku umowy do końca roku).

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~