  • 11. Data: 2003-06-30 22:39:39
    Temat: Re: ryczalt ewidencjonowany a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2003, Andrzej Kłos wrote:

    >+ Dnia 03-06-30 18:31, Użytkownik Piotr W napisał:
    >+ > Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ Jako ryczałtowiec
    >+
    >+ - nie musisz posiadać konta bankowego dla rozliczeń z US

    Ymk... widać byłem w błędzie, wydawało mi się że tylko pewne
    rodzaje ryczałtu pozwalają na wpłaty gotówkowe: konkretnie
    karta podatkowa. Znaczy "ewidencjonowany" może płacić do kasy US ?
    [...]
    >+ - dla wpłat ZUS-u musisz posiadać konto bankowe

    Owszem, ale może już ma osobiste ?
    Jak jeszcze jego bank pozwala robić przelewy do ZUS... ;)

    >+ wniosek jest taki, że musisz posiadać konto bankowe. Jeżeli szczęśliwie
    >+ jest tam oprocentowanie 0% nie masz z niego przychodów, jeżeli jednak
    >+ oprocentowanie jest >0% przychody masz i odliczenia musisz prowadzić wg.
    >+ struktury przychodów
    >+
    >+ chyba się nie mylę

    Chyba że się mylisz.
    Primo: jeśli informacja o podatkach jest prawdziwa - to "wystarczy
    mu" konto osobiste opodatkowane ryczałtem (płatnikiem jest bank).
    "Wystarczy mu" jest w cudzysłowiu, bo miejscami opłata "za ZUS"
    z konta osobistego jest wyższa niż "z DG" :) Oczywiście nie
    podważam PDG, czyli płatności "z konta" powyżej 3kE/10kE.
    Secundo: ryczałtowcem nie jestem, ale to że dochód z odsetek
    jest konkretnie sklasyfikowanym rodzajem dochodu i w związku
    z tym podlega konkretnej stawce - skądinąd wiem, a konkretnie
    to z czytania grupy ;) (wygooglania która to stawka polecam
    jako ćwiczenie własne :)).

    To że dyskusja zeszła na OT (z księgowania na konto) pomijam
    jako nieistotne ze względu na nazwę klasy grup ;) ("dyskusyjna",
    jeśli ktoś ma wątpliwości o co chodzi :) !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, konta DG w mBanku i Inteligo, kiedyś zapłacił
    ZUS z konta osobistego innego niż wymienione)

  • 12. Data: 2003-06-30 22:56:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2003, Piotr W wrote:

    >+ Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ andy_nek :-((((
    >+ NIE pytałem o konto bankowe

    Nie szkodzi. Przecież on tylko dywagował wobec zadanego tematu :),
    zauważ że nikt kto nie ma uprawnień nie ma nie tylko obowiązku
    - ale wręcz *prawa* udzielać porad. Ale podyskutować można ;),
    więc... czepiasz się :)

    >+ nasuwa sie jeszcze jedno pytanie
    >+ czy nieodliczony ZUS można odliczyć w następnym miesiącu ?
    >+ i to samo jeśli chodzi o zdrowotne ?
    >+
    >+ czy tylko w danym miesiącu rozliczeniowym ?

    Pomijam sprawę że nikt ci nie broni robić korekty (z tłumaczeniem
    się na piśmie), bo o to też nie pytasz ;>, choć niewątpliwie
    *jest* to odliczenie, i to "w następnym miesiącu" ;) !

    Wyciągnę i odkurzę stare stanowisko Maddy - że koszt można
    uznać w dowolnym momencie po którym wystąpił, bo nie ma
    przepisu który by ograniczał "zaliczenie po" - poza nakazującym
    ujęcie KUP we "właściwym roku" (zależnie czy kasowo czy memoriałowo).
    Ponadto ZUS jest przypadkiem szczególnym: weź ustawę i przeczytaj
    co ci wolno odliczyć !! Zrobisz ? Obiecujesz ?? ;)
    No to podpowiem że IMHO tam jest "zapłaconych".
    Znaczy: zapłaciłeś ? - to IMO można odliczyć :)
    Fakt że zapomniałeś w zeszłym miesiącu... no coż, ZUS to nie
    towar handlowy, nie grozi "wprowadzanie do obrotu z szarej
    strefy" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, nie doradzca)

  • 13. Data: 2003-07-01 06:13:02
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Piotr W" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy nieodliczony ZUS można odliczyć w następnym miesiącu ?
    > i to samo jeśli chodzi o zdrowotne ?
    >
    > czy tylko w danym miesiącu rozliczeniowym ?
    Ja uważam że można odliczyć w kolejnym miesiącu ale gdzieś spotkałam sie ze
    stanowiskiem że dopiero w rocznym .
    Lody były pyszne takie jak lubie.
    Pozdrawiam Wiola

  • 14. Data: 2003-07-01 06:58:24
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-07-01 00:39, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > rodzaje ryczałtu pozwalają na wpłaty gotówkowe: konkretnie
    > karta podatkowa. Znaczy "ewidencjonowany" może płacić do kasy US ?

    tak, może płacić PPE (i VAT) w kasie US

    > Owszem, ale może już ma osobiste ?

    masz rację, *nie musi* posiadać konta dla wpłat ZUS. Czyli problem jest
    bardziej "skomplikowany".

    andy_nek

  • 15. Data: 2003-07-01 08:49:08
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    [ .. ]
    > Ponadto ZUS jest przypadkiem szczególnym: weź ustawę i przeczytaj
    > co ci wolno odliczyć !! Zrobisz ? Obiecujesz ?? ;)
    [ ... ]
    > pozdrowienia, Gotfryd

    siedzę w tym gąszczu pytań od jakiegoś czasu
    może jakiś namiar na interpretacje lub ustawę

    wygodny jestem ;-)

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 16. Data: 2003-07-01 08:59:56
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr W" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    iadomości

    > może jakiś namiar na interpretacje lub ustawę

    OK leniwy jestem

    http://www.prawo.akcjasos.pl/firma_fo.html#6

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 17. Data: 2003-07-01 09:15:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    [...]
    >+ siedzę w tym gąszczu pytań od jakiegoś czasu
    >+ może jakiś namiar na interpretacje lub ustawę

    To się dawniej nazywało: leniwy ;)
    Wyszukiwarki (google, altavista) ani katalogu (onet) nie
    widziałeś na oczy ? ;)
    Za karę - tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/index.php?wysw=4&sgl=2&dzia
    l=133
    ...przeczytać *wszystko*, oczywiście zaczynając od dołu
    (akty prawne). Jak skończysz to się zgłoś, odeślemy cię
    do hogi, isipu i co tam jeszcze jest - bo od zPHPowania
    (wrr...) na mofnecie połowy brakuje :> (i do tego
    wlecze się znaaacznie w porównaniu ze stanem poprzednim
    - nie wiem jak min. Kołodko to zrobił, ale... ;> to
    zepsuto za jego kadencji :> !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-07-01 09:16:44
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > OK leniwy jestem
    ----------------------------------
    Oj leniwy Piotrze chcesz namiar na Ustawy są tam wszystkie
    http://www.gofin.pl/# .
    Możesz jednak nie dobrnąć do końca jest to nudne i nie zrozumiałe ale jak
    prosił Gotfryd spróbuj .
    Pozdrawiam Wiola

  • 19. Data: 2003-07-01 15:09:46
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    > Oj leniwy Piotrze chcesz namiar na Ustawy są tam wszystkie
    > http://www.gofin.pl/# .
    > Pozdrawiam Wiola

    papiery to nie dla mnie jednak jak "ktoś" powiedział :
    "nie chcem ale muszem " ;-)

    czytam gorliwie od paru dni

    --
    Piotr W.