eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiryczałt ewidencjonowany - brak oświadczenia o formie opodatkow. › Re: ryczałt ewidencjonowany - brak oświadczenia o formie opodatk
  • Data: 2007-02-18 02:14:43
    Temat: Re: ryczałt ewidencjonowany - brak oświadczenia o formie opodatk
    Od: "Asen" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Lut, 01:23, "Hania " <v...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Widze, ze duzo tu piszesz, wnioskuje, zes obeznany w przepisach podatkowych.
    > Zakladam tez, ze w swoim zyciu zalatwiasz sprawy zwiazane nie tylko z
    > dziedzina, w ktorej jestes obeznany, ale jednoczesnie mniemasz, ze niektore
    > kroki mozesz podjac sam. Życzę Ci, bys w takich przypadkach nie był postawiony
    > w sytuacji, gdzie nieswiadomie nie dopelnisz czegos napisanego w ustawie i
    > nigdzie indziej, a życzliwe urzędniczki otworzą swój dziub i nie utrudnią Ci
    > życia tylko dlatego, że akurat dłubią w dziurach w zębach lub czekają na
> [...]

    Gotfryd wcale nie jest taki niewrażliwy na twoją niedolę jak wygląda,
    to przyzwyczajenie, pewnie takich porażek zaliczył już nie jedną w
    swoim lub cudzym imieniu. Stuacja wygląda marnie, bo wiem, że jeżeli
    urząd się do czegoś przyzwyczai, to nie rozbijesz muru. W poprzednich
    latach mieliśmy jeszcze bardziej dokuczliwe pułapki, bo do 20.01
    należało wybrać ryczałt, mimo, że to była kontynuacja ryczału, a co
    "fajniejsze" spóźnienie się z tym oświadczeniem choć o dzień
    sprawiało, że wypadałaś z ryczału nieodwołalnie na rok, bo "przepisy
    nie przewidywały żadnej formy przywrócenia tego terminu".
    Czasy się zmieniły i nie trzeba składać oświadczenia przy kontynuacji,
    nowi jednak muszą:

    link : http://www.pit.pl/att/przepisy/ryczalt_2006.pdf
    art. 9 rozporządzenia - już znasz pewnie na pamięć.

    Mimo, że szanse są marne, bo urząd przyjmuje nip-1 sobie, a
    oświadczenie sobie, to drugie jest wpinane do twojej teczki, dzięki
    temu wiedzą, że jesteś na ryczałcie,
    możesz i musisz właściwie upierać się przy swoim:
    tzn. miałaś złożyć oświadczenie o wyborze opodatkowania to złożyłaś w
    NIP-1 zaznaczając "inne ewidencje" - to jest trochę cienkie, bo inne
    ewidencje to nie tylko ryczałt, ale i karta podatkowa, ale wyraźnie
    nie wybrałaś KPiR i zasad ogólnych.
    Zatem jest sprzeczność - nie wybrałaś zasad ogólnych, ale nie złożyłaś
    oświadczenia czyli jesteś na zasadach ogólnych.

    To akurat tutaj pewnie nie zadziała, ale wątpliowści urząd powinien
    rozpatrywać na korzyść podatnika, a wątpliwości są. No to żeśmy sobie
    pogadali wrażliwie.