    From: a...@o...pl (asko)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczalt i znow kilka pytan
    Date: 30 Nov 2004 16:24:48 +0100

    W Twoim liście datowanym 30 listopada 2004 (13:55:01) można przeczytać:
    PR> 1. czy do ryczaltu prowadzimy ew. środków trwałych i wartosci
    PR> niematerialnych i prawnych
    PR> po to aby wprzypadku przejścia na opodatkowanie na zasadach ogolnych
    PR> (Ksiega) moc pisac w koszty
    PR> dotychczasowa amortyzacje? (tzn te uzyskana przy byciu na ryczalcie)
    PR> (jezeli tak to czy ten okres
    PR> w ktorym dokonalismy amortyzacji ma jakis wplyw na tom tzn czy jak przejde
    PR> na zasady ogolne
    PR> po 1,5 roku to czy amportyzacje od poczatku ryczaltu tj 1,5 wstecz moge
    PR> zaliczyc w koszt)

    bedąc na ryczalcie prowadzi sie EST m.in. po to aby przy przejsciu na KPiR moc
    naliczac
    poprawnie amortyzacje, jednak ta naliczona podczas prowadzenia
    ryczałtu przepada - nie mozna wliczyc jej w kup dla KPIR

    rozpoczynajac prowadzenie KPIR na od przyszlego roku bedziesz mogl
    wliczac w kup amortyzacje naliczaną na bieżąco od stycznia 2005

    PR> I czy to samo sie tyczy "kilometrowki"?
    PR> (pomijam sytuacje VATowcow ryczaltowcow, tam wiadomo po co to jest)

    ???
    jezeli rozliczasz sie ryczaltem to po co ci kilometrowka?

    PR> 2. Na czym polega remanent VATowski?

    PR> 3. Czy przeprowadzając Remanent (zwykly) na arkuszu rem. , pożniej
    PR> wpisując w
    PR> ewidencji przychodów (ryczalt) w pozycji 1. (i na koniec roku), czy
    PR> wpisuje tez kwote?
    PR> Jezeli tak to po co i gdzie dokladnie? (moim skromnym zdaniem nie mialo by
    PR> to sene) i w ogole po co remanent
    PR> ryczaltowcowi?

    ja przy prowadzeniu ryczaltu mialam taka ksiazke zakupiona w US -
    ewidencja przychodów i tam byla odddzielna strona na spis z natury
    poczatkowy i koncowy
    zawsze wpisywałam tam ilości i kwoty poszczegolnych pozycji remanentu

    po co remanent? w zasadzie ryczaltowcowi moze nie jest potrzebny do
    rozliczen (w koncu w PIT-28 nie bierze sie go pod uwage :-)) ale przy
    przejsciu na KPiR bedzie potrzebny na pewno - wtedy remanent koncowy z
    ryczaltu bedzie poczatkowym w KPiR

    PR> pozdrawiam

    PR> P.

    pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje ze choc troche pomoglam
    Ania