  • 1. Data: 2004-11-30 12:55:01
    Temat: ryczalt i znow kilka pytan
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    1. czy do ryczaltu prowadzimy ew. środków trwałych i wartosci
    niematerialnych i prawnych
    po to aby wprzypadku przejścia na opodatkowanie na zasadach ogolnych
    (Ksiega) moc pisac w koszty
    dotychczasowa amortyzacje? (tzn te uzyskana przy byciu na ryczalcie)
    (jezeli tak to czy ten okres
    w ktorym dokonalismy amortyzacji ma jakis wplyw na tom tzn czy jak przejde
    na zasady ogolne
    po 1,5 roku to czy amportyzacje od poczatku ryczaltu tj 1,5 wstecz moge
    zaliczyc w koszt)
    I czy to samo sie tyczy "kilometrowki"?
    (pomijam sytuacje VATowcow ryczaltowcow, tam wiadomo po co to jest)

    2. Na czym polega remanent VATowski?

    3. Czy przeprowadzając Remanent (zwykly) na arkuszu rem. , pożniej
    wpisując w
    ewidencji przychodów (ryczalt) w pozycji 1. (i na koniec roku), czy
    wpisuje tez kwote?
    Jezeli tak to po co i gdzie dokladnie? (moim skromnym zdaniem nie mialo by
    to sene) i w ogole po co remanent
    ryczaltowcowi?

    pozdrawiam

    P.

  • 2. Data: 2004-11-30 13:31:55
    Temat: Re: ryczalt i znow kilka pytan
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > na zasady ogolne
    > po 1,5 roku to czy amportyzacje od poczatku ryczaltu tj 1,5 wstecz moge

    Ewidencje ST prowadzisz na ryczalcie. Dokonujesz tez odpisow
    amortyzacyjnych, ale nie uwzgledniasz ich podatkowo. Kiedy przejdziesz na
    zasady ogolne kontynuujesz amortyzację.

    > I czy to samo sie tyczy "kilometrowki"?

    Na ryczalcie nie kosztow.

    > (pomijam sytuacje VATowcow ryczaltowcow, tam wiadomo po co to jest)

    Po co??

    Adam

  • 3. Data: 2004-11-30 15:24:48
    Od: a...@o...pl (asko)

    W Twoim liście datowanym 30 listopada 2004 (13:55:01) można przeczytać:
> [...]
    PR> na zasady ogolne
    PR> po 1,5 roku to czy amportyzacje od poczatku ryczaltu tj 1,5 wstecz moge

    bedąc na ryczalcie prowadzi sie EST m.in. po to aby przy przejsciu na KPiR moc
    naliczac
    poprawnie amortyzacje, jednak ta naliczona podczas prowadzenia
    ryczałtu przepada - nie mozna wliczyc jej w kup dla KPIR

    rozpoczynajac prowadzenie KPIR na od przyszlego roku bedziesz mogl
    wliczac w kup amortyzacje naliczaną na bieżąco od stycznia 2005

    PR> I czy to samo sie tyczy "kilometrowki"?
    PR> (pomijam sytuacje VATowcow ryczaltowcow, tam wiadomo po co to jest)

    ???
    jezeli rozliczasz sie ryczaltem to po co ci kilometrowka?

> [...]

    PR> wpisuje tez kwote?
    PR> Jezeli tak to po co i gdzie dokladnie? (moim skromnym zdaniem nie mialo by

    ja przy prowadzeniu ryczaltu mialam taka ksiazke zakupiona w US -
    ewidencja przychodów i tam byla odddzielna strona na spis z natury
    poczatkowy i koncowy
    zawsze wpisywałam tam ilości i kwoty poszczegolnych pozycji remanentu

    po co remanent? w zasadzie ryczaltowcowi moze nie jest potrzebny do
    rozliczen (w koncu w PIT-28 nie bierze sie go pod uwage :-)) ale przy
    przejsciu na KPiR bedzie potrzebny na pewno - wtedy remanent koncowy z
    ryczaltu bedzie poczatkowym w KPiR

    PR> pozdrawiam

    PR> P.

    pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje ze choc troche pomoglam
    Ania

  • 4. Data: 2004-11-30 17:51:08
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "asko" napisał:
> [...]
    > poprawnie amortyzacje, jednak ta naliczona podczas prowadzenia
    > ryczałtu przepada - nie mozna wliczyc jej w kup dla KPIR

    Raczej prowadzi się *wykaz* środków trwałych ( a nie *ewidencję*), w którym
    nie nalicza się amortyzacji; jednak *stawka amortyzacyjna* musi być
    określona.
    ( D.U. z 2002 r. Nr 219 poz.1836 )

    > rozpoczynajac prowadzenie KPIR na od przyszlego roku bedziesz mogl
    > wliczac w kup amortyzacje naliczaną na bieżąco od stycznia 2005

    Tu zgoda; przechodząc z wykazu na ewidencję należy naliczyć amortyzacją z
    cały dotychczasowy okres dla każdego środka trwałego i wpisać do EŚT jak
    umorzenie początkowe.
    Jeżeli ryczałtowiec nie przjdzie na zasady ogólne, to nigdy nie będzie miał
    potrzeby liczenia amortyzacji.
    [...]

    W dniu przejścia na VAT - w celu odzyskania VATu w towarch będących na
    stanie.
    Przy likwidacji DG odwrotnie - zapłaceniu VATu, który wcześniej się
    odliczyło od towarów i środkow trwałych się nie sprzedało.

> [...]
    > poczatkowy i koncowy
    > zawsze wpisywałam tam ilości i kwoty poszczegolnych pozycji remanentu

    IMHO można jedną kwotą wg zestawienia ( kwoty wynikającej z podlicznia
    arkuszy remanentowych ).

> [...]
    > rozliczen (w koncu w PIT-28 nie bierze sie go pod uwage :-)) ale przy
    > przejsciu na KPiR bedzie potrzebny na pewno - wtedy remanent koncowy z

    Remanenty mogą być pomocne USmiechniętym panom, w celu sprawdzenia
    stosowanej marży handlowej.
    ( o szacowaniu przychodu nie wspomnę ); przecież dowody zakupu towarów też
    trzeba przechowywać i z tego kompletu wszystko da się oszacować.

    pozdrawiam
    Ryszard