    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod osobowy w firmie
    Date: Thu, 13 May 2004 09:56:08 +0200

    Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:
    > Użytkownik "magda_niusy" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Za rok (12 miesięcy) sprzedacie ten samochód jako zwolniony.
    Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF (tego dużego, o
    wykonywaniu niektórych przepisów ustawy).

> [...]
    >
    > Wg. nowej ustawy o VAT przy zakupie samochodu osobowego przysługuje
    > odliczenie 50%, nie więcej niż 5000 zł.
    > Takie ograniczenie vat'u nie istnieje niestety przy sprzedaży ww.
    > samochodów.
    >
    > Przykład tragiczny, ale niestety jak najbardziej realny.
    > 01.05.2004 - kupujemy nowy samochód osobowy. 100.000 net+22.000 vat.
    > do odliczenia vat 5.000.
    >
    > 01.06 .2004 - sprzedajemy ww. samochód uwzględniając utratę wartości: 90.000
    > net+19.800 vat
    > vat trzeba naliczyć i odprowadzić w 100%:

    To teraz opatrz na stara ustawę i "stara teorię".
    Kupujemy 1.01.2004 osobowy 100.000 + 22.000VAT, do odliczenia 0(zero) VAT.
    Sprzedajemy ten samochód 1.02.2004 za 90.000 + 19.800VAT

    Strata 19.800.

    Widzisz róznicę?

    Od dośc dawna (paru lat) sprzedaż rzeczy ruchomych przed upływem 6
    miesięcy skutkowała koniecznością naliczenia VAT nawet gdy prawa do
    odliczenia przy zakupie nie było.

    Dobrze sie spało? ;-)

    > Mam jedynie nadzieję, że to zostanie jednak zmienione przez naszych
    > wspaniałych ustawodawców.

    Alez oczywiście że nie zostanie zmienione, to jest rozwiązanie na którym
    zarabiasz 5 tys w stosunku do poprzedniego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl