    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochód osobowy w spółce cywilnej
    Date: Fri, 31 Oct 2003 23:52:39 +0100

    On Fri, 31 Oct 2003, Jacek wrote:

    >+ Nieustraszony(a) niczym Slayer napisał(a):
    >+ > > A od kiedy umowy użyczenia są objęte PCC?
    >+ >
    >+ > od zawsze
    >+
    >+ To od jakiej wartości placi się podatek skoro umowa użyczenia z definicji
    >+ jest "bezpłatna"

    Akurat z tym to ustawodawca sobie doskonale radzi ;) - spróbuj
    zlokalizować dyskusję o *podwójnym* podatku dochodowym przy
    użyczeniu nieruchomości. Zarówno w UoPDoOF jak i PCC są stosowne
    algorytmy ;)

    >+ > A po drugie po kiego diabła taka
    >+ > > umowa? Kto komu ma niby użyczać?
    >+ >
    >+ > wspólnik spółce
    >+
    >+ Gratuluję dobrego humoru.Proponuję przecztać raz jeszcze pytanie i temat

    Piszesz do siebie ?
    O ile przy "świadczeniu sobie" (w znaczeniu SC) tzw. "pracy"
    sprawa jest prosta :), to przy prawach i materii (towarze)
    wcale tak "oczywiście" nie wygląda.
    Niedawno (hm...) był wałkowany na grupie (sam się takoż rozwodziłem)
    mały poręczny problem, że jest świadczeniem "nie tylko sobie"
    operacja przy SC: mianowicie wcale nie jest rzeczą prostą "dołożenie
    majątku" (lub "wyjęcie") do spółki, bo pośrednio powoduje skutki
    podatkowe - jako że S.C. to jest *współwłasność* !
    Jak coś "dokładasz" albo "wyjmujesz" - to albo zmienia się
    proporcja udziałów, albo twój wspólnik...otrzymuje darowiznę
    bądź pożyczkę - lub odpowiednio ją daje !
    Potraktowanie "użyczenia spółce" za pomocą PCC *bez* wnikania
    w "naruszenie struktury dochodów" jest uproszczeniem życia !

    Przeczytaj w ust. o PCC art.1.3.1 (co jest "zmianą umowy" SC, SJ)...
    Podstawa opodatkowania jest opisana w art.6.1.8.e (4% rocznie),
    wysokość podatku w art.7.1.9.d (1%)

    Zalecam ostrożność przy atakowaniu Slayera ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)