  • 1. Data: 2003-10-30 09:44:13
    Temat: samochód osobowy w spółce cywilnej
    Od: "Marcin " <s...@g...WYTNIJ.pl>

    Czy w uchwale, którą podejmują wspólnicy o korzystaniu z samochodów
    prywatnych w spółce cywilnej, należy podać dokładne numery silnika, podwozia,
    właścicieli, itp. czy wystarczy jedynie marka samochodu i nr rejestracyjny?
    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2003-10-30 09:53:23
    Temat: Re: samochód osobowy w spółce cywilnej
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin <s...@g...WYTNIJ.pl> napisał(a):

    > Czy w uchwale,

    lol, raczej w umowie użyczenia...

> [...]
    podwozia,
    > właścicieli, itp. czy wystarczy jedynie marka samochodu i nr rejestracyjny?

    zapewne w "uchwale" to wystarczy, ale nie wystarczy w deklaracji PCC-1 którą
    będziecie składać w US płacąc podatek od tej czynności

  • 3. Data: 2003-10-30 20:54:59
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Slayer napisał(a):
> [...]
    >
    > zapewne w "uchwale" to wystarczy, ale nie wystarczy w deklaracji PCC-1
    > którą będziecie składać w US płacąc podatek od tej czynności

    A od kiedy umowy użyczenia są objęte PCC? A po drugie po kiego diabła taka
    umowa? Kto komu ma niby użyczać?

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 4. Data: 2003-10-31 05:36:26
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <p...@c...cy> napisał w wiadomości

    > A od kiedy umowy użyczenia są objęte PCC?

    od zawsze

    A po drugie po kiego diabła taka
    > umowa? Kto komu ma niby użyczać?

    wspólnik spółce

  • 5. Data: 2003-10-31 06:44:36
    Od: "Marcin Jurasz" <s...@g...pl>

    DZIĘKUJUĘ ZA POMOC. JUŻ DZWONIŁEM DO US W TEJ SPRAWIE, RZECZYWIŚCIE, JAK
    ZWYKLE TRZEBA KOMBINOWAĆ...
    MARCIN

  • 6. Data: 2003-10-31 09:22:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2003, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "Jacek" <p...@c...cy> [...]
    >+ >
    >+ > A od kiedy umowy użyczenia są objęte PCC?
    >+
    >+ od zawsze

    Poproszę o wskazanie artykułu !

    Żeby była jasność: umowy użyczenia *spółce* i to wyłącznie
    przez wspólników - objęte są, ale "tak ogólnie" to nie :)
    Pozostałe umowy użyczeń generują jak na mój gust podatek dochodowy...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (proszący żeby nie bić za czepianie się, plonkować można :))

  • 7. Data: 2003-10-31 09:35:44
    Od: "Wojtek " <s...@g...pl>

> [...]
    > przez wspólników - objęte są, ale "tak ogólnie" to nie :)
    > Pozostałe umowy użyczeń generują jak na mój gust podatek dochodowy...

    alez Panie Gotfydzie, odnosiłem sie do tego konkretnego przypadku, jak
    zresztą dobrze o tym wiesz, ale zgadzam się moja odpowiedź była
    nieścisła... ;-))

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-10-31 18:37:02
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    > od zawsze

    To od jakiej wartości placi się podatek skoro umowa użyczenia z definicji
    jest "bezpłatna"

    > A po drugie po kiego diabła taka
    >
    > wspólnik spółce

    Gratuluję dobrego humoru.Proponuję przecztać raz jeszcze pytanie i temat

  • 9. Data: 2003-10-31 19:53:51
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <p...@c...cy> napisał
    > To od jakiej wartości placi się podatek skoro umowa użyczenia z definicji
    > jest "bezpłatna"

    podatek płaci się od wartości rzeczy użyczanej

    > Gratuluję dobrego humoru.Proponuję przecztać raz jeszcze pytanie i temat

    lol

  • 10. Data: 2003-10-31 22:52:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+
    >+ To od jakiej wartości placi się podatek skoro umowa użyczenia z definicji

    Akurat z tym to ustawodawca sobie doskonale radzi ;) - spróbuj
    zlokalizować dyskusję o *podwójnym* podatku dochodowym przy
    użyczeniu nieruchomości. Zarówno w UoPDoOF jak i PCC są stosowne
    algorytmy ;)

> [...]
    >+
    >+ Gratuluję dobrego humoru.Proponuję przecztać raz jeszcze pytanie i temat

    Piszesz do siebie ?
    O ile przy "świadczeniu sobie" (w znaczeniu SC) tzw. "pracy"
    sprawa jest prosta :), to przy prawach i materii (towarze)
    wcale tak "oczywiście" nie wygląda.
    Niedawno (hm...) był wałkowany na grupie (sam się takoż rozwodziłem)
    mały poręczny problem, że jest świadczeniem "nie tylko sobie"
    operacja przy SC: mianowicie wcale nie jest rzeczą prostą "dołożenie
    majątku" (lub "wyjęcie") do spółki, bo pośrednio powoduje skutki
    podatkowe - jako że S.C. to jest *współwłasność* !
    Jak coś "dokładasz" albo "wyjmujesz" - to albo zmienia się
    proporcja udziałów, albo twój wspólnik...otrzymuje darowiznę
    bądź pożyczkę - lub odpowiednio ją daje !
    Potraktowanie "użyczenia spółce" za pomocą PCC *bez* wnikania
    w "naruszenie struktury dochodów" jest uproszczeniem życia !

    Przeczytaj w ust. o PCC art.1.3.1 (co jest "zmianą umowy" SC, SJ)...
    Podstawa opodatkowania jest opisana w art.6.1.8.e (4% rocznie),
    wysokość podatku w art.7.1.9.d (1%)

    Zalecam ostrożność przy atakowaniu Slayera ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)