    From: "d8b" <d...@p...underweb.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod ryczalt vat
    Date: Sun, 1 Feb 2004 09:56:05 +0100

    > Możesz to w jakiś sensowny sposób wyjaśnić,co masz na myśli.? Ja tego nie
    > rozumiem.Co ma profil firmy (której?) do dokumentu sprzedaży.?

    Chodzi mi o to, ze w zakresie uslug mojej firmy nie ma sprzedazy samochodow.
    Nie moge wystawic odkupujacemu ode mnie faktury na samochod.

    Czyli jest tak
    - kupuje auto powiedzmy za 122kzl,
    odliczam sobie 22kzl VAT
    i sprzedaje auto np. za 120kzl

    jestem 20kzl "do przodu"

    > Oczywiście że jest, ale przychodem a nie dochodem.Dlaczego? Bo jesteś na
    > ryczałcie i żyjesz w takim kraju.

    Wpisuje sprzedaz auta za 120kzl jako przychod i odprowadzam 8.5% ryczaltu
    rowne 10.2kzl
    Tak wiec na calej operacji zyskuje 9.8kzl.

    Prosze mnie zle nie zrozumiec - nie chodzi mi o jakiekolwiek
    "cwaniakowanie", tylko o zrozumienie calej sytuacji.
    Chcialbym sobie kupic samochod, ale nie wiem czy czasem nie ma gdzies
    ukrytego jakiegos "haczyka", ze np. nie bede mogl sprzedac samochodu przed
    uplywem 3.5 lat, czy tez nie bede musial prowadzic jakies ksiegi
    amortyzacji, kilometrowki itp.
    Jestem "jednoosobowa dzialanoscia" i przy moich obrotach ksiegowosc prowadze
    sam, stad ten niepokoj.

    d8b