  • 1. Data: 2004-01-31 09:01:59
    Temat: samochod ryczalt vat
    Od: "d8b" <d...@p...underweb.net>

    Witam.

    Przejrzalem google i nie znalazlem odpowiedzi na dreczace mnie pytanie.

    1. Jestem VATowcem na ryczalcie.
    2. Kupuje samochod z homologacja.
    3. Odliczam sobie VAT od ceny zakupu samochodu [ w koszty nie wrzucam, bo
    ryczalt]
    4. Po pewnym czasie chce sprzedac samochod i......

    No wlasnie.
    Dwa pytania:

    - Co z VATem ? Nie moge wystawic kupujacemu faktury, bo nie taki jest profil
    dzialanosci firmy.
    - Co z podatkiem dochodowym ? Czy cena sprzedazy jest dochodem mojej firmy ?
    [przeciez nie byl kosztem]

    dzieki
    d8b

  • 2. Data: 2004-01-31 16:44:19
    Temat: Re: samochod ryczalt vat
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym d8b napisał(a):
    > Przejrzalem google i nie znalazlem odpowiedzi na dreczace mnie pytanie.

    Słabo przeglądałeś.

> [...]
    > ryczalt]
    > 4. Po pewnym czasie chce sprzedac samochod i......

    Trzeba naliczyć.

    > Nie moge wystawic kupujacemu faktury, bo nie taki jest
    > profil dzialanosci firmy.

    Możesz to w jakiś sensowny sposób wyjaśnić,co masz na myśli.? Ja tego nie
    rozumiem.Co ma profil firmy (której?) do dokumentu sprzedaży.?

    > - Co z podatkiem dochodowym ? Czy cena sprzedazy jest dochodem mojej firmy
    > ? [przeciez nie byl kosztem]

    Oczywiście że jest, ale przychodem a nie dochodem.Dlaczego? Bo jesteś na
    ryczałcie i żyjesz w takim kraju.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 3. Data: 2004-02-01 08:56:05
    Od: "d8b" <d...@p...underweb.net>

    > Możesz to w jakiś sensowny sposób wyjaśnić,co masz na myśli.? Ja tego nie
    > rozumiem.Co ma profil firmy (której?) do dokumentu sprzedaży.?

    Chodzi mi o to, ze w zakresie uslug mojej firmy nie ma sprzedazy samochodow.
    Nie moge wystawic odkupujacemu ode mnie faktury na samochod.

    Czyli jest tak
    - kupuje auto powiedzmy za 122kzl,
    odliczam sobie 22kzl VAT
    i sprzedaje auto np. za 120kzl

    jestem 20kzl "do przodu"

    > Oczywiście że jest, ale przychodem a nie dochodem.Dlaczego? Bo jesteś na
    > ryczałcie i żyjesz w takim kraju.

    Wpisuje sprzedaz auta za 120kzl jako przychod i odprowadzam 8.5% ryczaltu
    rowne 10.2kzl
    Tak wiec na calej operacji zyskuje 9.8kzl.

    Prosze mnie zle nie zrozumiec - nie chodzi mi o jakiekolwiek
    "cwaniakowanie", tylko o zrozumienie calej sytuacji.
    Chcialbym sobie kupic samochod, ale nie wiem czy czasem nie ma gdzies
    ukrytego jakiegos "haczyka", ze np. nie bede mogl sprzedac samochodu przed
    uplywem 3.5 lat, czy tez nie bede musial prowadzic jakies ksiegi
    amortyzacji, kilometrowki itp.
    Jestem "jednoosobowa dzialanoscia" i przy moich obrotach ksiegowosc prowadze
    sam, stad ten niepokoj.

    d8b

  • 4. Data: 2004-02-01 18:01:58
    Od: "d8b" <d...@p...underweb.net>

    Hej!

  • 5. Data: 2004-02-01 18:07:11
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym d8b napisał(a):
    > Chodzi mi o to, ze w zakresie uslug mojej firmy nie ma sprzedazy
    > samochodow. Nie moge wystawic odkupujacemu ode mnie faktury na samochod.

    Jak jesteś vatmanem to na wszystko co sprzedajesz musisz wystawić
    fakturę.Pomijam fakt sprzedaży tzw bezrachunkowej.
    Na samochód także, skoro jest środkiem trwałym.

    > Czyli jest tak
    > - kupuje auto powiedzmy za 122kzl,
    > odliczam sobie 22kzl VAT

    Czyli kupujesz za 100 kzł netto

    > i sprzedaje auto np. za 120kzl

    Czyli sprzedajesz za ok 9836zł.+ Vat 2167

    > jestem 20kzl "do przodu"

    Chciałbyś co? Przy takich cenach będziesz do tyłu, bo rozumiem że te 120kzł
    to cena brutto.

    > Wpisuje sprzedaz auta za 120kzl jako przychod i odprowadzam 8.5% ryczaltu
    > rowne 10.2kzl
    > Tak wiec na calej operacji zyskuje 9.8kzl.

    A Vat gdzie się zapodział? Nie oddałeś do US? Auto sprzedajesz za 9836zł i
    taki masz przychód.Od tego zapłacisz 3% podatku czyli prawie 300 zł i już
    jesteś lekko w plecy.

    > Prosze mnie zle nie zrozumiec - nie chodzi mi o jakiekolwiek
    > "cwaniakowanie", tylko o zrozumienie calej sytuacji.

    No to chyba juz Ci wyjasniłem.

  • 6. Data: 2004-02-01 18:17:36
    Od: "d8b" <d...@p...underweb.net>

    > Jak jesteś vatmanem to na wszystko co sprzedajesz musisz wystawić
    > fakturę.
    > Na samochód także, skoro jest środkiem trwałym.

    A mi sie wydawalo, ze moge wystawiac faktury zwiazane JEDYNIE z profilem
    dzialalnosci.

    > Chciałbyś co? Przy takich cenach będziesz do tyłu, bo rozumiem że te
    120kzł
    > to cena brutto.

    No jak to ??
    O czym Ty piszesz?

    Zalozmy ze kupuje cos w cenie brutto i w tej samej cenie or razu to
    sprzedaje osobie fizycznej [umowa kupna-sprzedazy]
    Ale przy okazji mam fakture na zakup i de facto kupilem w cenie netto i caly
    vat sobie odliczam.

    > A Vat gdzie się zapodział? Nie oddałeś do US? Auto sprzedajesz za 9836zł i
    > taki masz przychód.Od tego zapłacisz 3% podatku czyli prawie 300 zł i już
    > jesteś lekko w plecy.

    oj cos mieszasz

    d8b

  • 7. Data: 2004-02-01 18:33:26
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 1 Feb 2004 19:17:36 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, d8b napisał(a):

> [...]
    > sprzedaje osobie fizycznej [umowa kupna-sprzedazy]
    > Ale przy okazji mam fakture na zakup i de facto kupilem w cenie netto i caly

    Oj coś mi się wydaje, że dostaniesz mocno w plecy przy najbliższej kontroli
    !!!
    Jak ty prowadzisz DG - przecież ty nic nie wiesz o ustawie VAT !!!

    Skoro jesteś Vatowcem to *musisz* naliczać Vat od sprzedaży.
    Radzę ci szybko skontaktować się z jakimś biurem podatkowym, które doradzi
    ci jak wyjść z tego.
    Inaczej po kotroli - vat + odsetki + kara .

    Mieczysław

  • 8. Data: 2004-02-01 20:09:06
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "d8b" <d...@p...underweb.net> wrote in message

> [...]
    > sprzedaje osobie fizycznej [umowa kupna-sprzedazy]
    > Ale przy okazji mam fakture na zakup i de facto kupilem w cenie netto i

    oj mieszasz
    Jeżeli kupiłeś coś i odliczyłeś VAT przy zakupie, to bez względu na profil
    działalności musisz zapłacić VAT przy sprzedaży (wystawić fakturę lub
    "nabić" na kasę fiskalną).
    Jeżeli kupiłeś np. samochód osobowy i nie miałeś prawa VAT odliczyć, a
    użytkowałeś go dłużej niż 0,5 roku, to masz prawo go sprzedać na fakturę ze
    stawką zw.

    Magda

  • 9. Data: 2004-02-02 07:23:25
    Od: "d8b" <d...@p...underweb.net>

    > Skoro jesteś Vatowcem to *musisz* naliczać Vat od sprzedaży.

    Nie zrozumiales mnie.
    Naliczam VAT przy kazdej sprzedazy, tylko do tej pory nie sprzedawalem NIC,
    co jest poza rodzajem dzialalnosci firmy.

    d8b

  • 10. Data: 2004-02-02 07:59:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik d8b napisał:

    > Nie zrozumiales mnie.
    > Naliczam VAT przy kazdej sprzedazy, tylko do tej pory nie sprzedawalem NIC,
    > co jest poza rodzajem dzialalnosci firmy.

    Od kiedy to wyprzedaz majątku może byc "poza rodzajem działalności"?
    Chcesz powiedzieć że jest w EKD taka działalnośc tylko ty jej sobie nie
    wpisałes w ewidencji?
    Pokaz mi kod...

    Może weź sobie do serca rady żeby pójśc do fachowca albo na jakies
    gruntowne szkolenie.
    Przecież z taki poziomem wiedzy o podatkach przy pierwszej kontroli
    pójdziesz z torbami...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk