  • 1. Data: 2010-10-03 22:42:39
    Temat: samochód w leasingu a jego doposażenie (kup)
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witam, czy mając auto osobowe w leasingu mogę zakupić np. komplet opon
    zimowych i ująć w kosztach uzyskania przychodu ?
    czy mogę odliczyć vat ?
    czy odliczenie może być jednorazowe ?

  • 2. Data: 2010-10-03 23:08:15
    Temat: Re: samochód w leasingu a jego doposażenie (kup)
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
    >witam, czy mając auto osobowe w leasingu mogę zakupić np. komplet opon
    >zimowych i ująć w kosztach uzyskania przychodu ?
    >czy mogę odliczyć vat ?
    >czy odliczenie może być jednorazowe ?

    Wprawdzie sie nie znam, wiec nei odpowiem, ale wydaje mi sie, ze powinienes
    podac rodzaj leasingu (operacyjny czy finansowy), bo od tego moze zalezec
    odpowiedz :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-10-04 12:13:17
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > podac rodzaj leasingu (operacyjny czy finansowy), bo od tego moze zalezec

    operacyjny.

  • 4. Data: 2010-10-07 13:25:47
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    news pisze:

    > operacyjny.

    to jak, nikt nie wie ?

  • 5. Data: 2010-10-07 16:18:47
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 07-10-2010 15:25, news pisze:

    > to jak, nikt nie wie ?

    Do samochodu używanego na podstawie leasingu operacyjnego spółka jawna
    kupiła opony na sumę przekraczającą 3.500 zł. Czy wydatki na zakup tych
    opon może ująć bezpośrednio w kosztach podatkowych, czy powinna
    potraktować je jako inwestycję w obcy środek trwały i amortyzować?

    Wydatki na zakup opon do leasingowanego samochodu mogą zostać ujęte
    bezpośrednio w kosztach podatkowych, gdyż są to wydatki na bieżącą
    eksploatację tego samochodu.

    Samochód wykorzystywany w prowadzonej działalności gospodarczej na
    podstawie umowy leasingu operacyjnego nie należy do środków trwałych
    leasingobiorcy (korzystającego), jest natomiast środkiem trwałym
    leasingodawcy (finansującego). Leasingobiorcy ponoszą różnego rodzaju
    wydatki związane z używaniem tego ,,cudzego" samochodu. Mogą to być
    wydatki na jego bieżącą eksploatację, ale również i takie, które
    skutkują powstaniem innego środka trwałego zwanego inwestycją w obcym
    środku trwałym.

    Przypomnijmy, że inwestycja w obcym środku trwałym to nakłady, które
    powodują ulepszenie obcego środka trwałego, na skutek jego przebudowy,
    rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji. Ulepszenie ma
    miejsce wówczas, gdy suma poniesionych nakładów przekracza 3.500 zł i
    nakłady te powodują wzrost wartości użytkowej obcego środka trwałego,
    zgodnie z art. 22g ust. 17 ustawy o PDOF (i odpowiednio art. 16g ust. 13
    ustawy o PDOP).

    Zakupione przez spółkę jawną opony nie powodują ulepszenia
    leasingowanego samochodu, nie są to bowiem wydatki na jego przebudowę,
    rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację czy modernizację. Ponadto, na skutek
    założenia tych opon nie wzrasta wartość użytkowa leasingowanego
    samochodu. Zatem wydatki na zakup opon nie mogą być uznane za inwestycję
    w obcy środek trwały i nie podlegają amortyzacji.

    Wydatek na nabycie opon do samochodu, wykorzystywanego na podstawie
    umowy leasingu operacyjnego, to wydatek na jego bieżącą eksploatację, w
    związku z czym może stanowić koszt uzyskania przychodów, o ile
    oczywiście samochód ten wykorzystywany jest na potrzeby prowadzonej
    działalności gospodarczej i wykazuje związek z przychodami spółki.

    Wydatek na zakup opon spółka ujmie w kosztach podatkowych w dacie
    poniesienia, za którą uważa się:

    *

    w przypadku podatników prowadzących księgi rachunkowe - dzień, na
    który ujęto koszt w księgach rachunkowych na podstawie faktury,
    rachunku, a w razie ich braku - innego dowodu, z wyjątkiem rezerw i
    biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów (art. 22 ust. 5d ustawy o PDOF),

    *

    w przypadku podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i
    rozchodów - dzień wystawienia faktury, rachunku lub innego dowodu
    stanowiącego podstawę do ujęcia kosztu (art. 22 ust. 6b ww. ustawy).

    - Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych
    nr 17 (700) z dnia 2010-06-10.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-10-07 16:43:46
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    elephanto pisze:
    > - Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych
    > nr 17 (700) z dnia 2010-06-10.

    ...długo i zwięźle (konkretnie)
    dzięki :)

  • 7. Data: 2010-10-07 16:54:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    elephanto w <news:4cadf2e6$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Zakupione przez spółkę jawną opony nie powodują ulepszenia
    > leasingowanego samochodu, nie są to bowiem wydatki na jego przebudowę,
    > rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację czy modernizację.

    Wyposażenie pojazdu w opony zimowe jest adaptacją pojazdu do warunków
    drogowych panujących zimą.

    Ciekawe co by autor powiedział, gdyby to nie były opony zimowe za 4000PLN,
    ale filtr na komin za 1 000 000 (adaptacja do przepisów)

    > Ponadto, na skutek założenia tych opon nie wzrasta wartość użytkowa

    Oczywiście, że wzrasta -- z założenia pojazd samochodowy służy do jazdy po
    drodze, a nie do stania w okolicach rowu i czekania na odwilż/piaskarkę.

    A komin jak stał tak stoi, tyle, że dymu nie widać... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]