  • 1. Data: 2010-10-01 07:14:27
    Temat: "Podatki w Polsce są za niskie"
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    http://www.rp.pl/artykul/5,543227-Pan-sie-znowu-pomy
    lil--profesorze-Balcerowicz.html
    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
    Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek.

  • 2. Data: 2010-10-01 09:32:03
    Temat: Re: "Podatki w Polsce są za niskie"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-01 09:14, \n pisze:
    > http://www.rp.pl/artykul/5,543227-Pan-sie-znowu-pomy
    lil--profesorze-Balcerowicz.html

    W normalnym państwie, z wolnorynkową gospodarką i niskimi podatkami,
    pracy dla "ekonomistów" jest mniej niż w socjalizmie, stąd widoczna
    niechęć ludzi z tego zawodu do upraszczania systemu. Zwłaszcza dotyczy
    to takich, co sobie dorabiają w wyższej szkole tego i owego w Bielsku
    Białej a na co dzień ciągną grubą rentę z różnych wiedeńskich
    "instytutów" (ciekawe skąd finansowanych).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-10-01 11:06:54
    Temat: [OT] Re: "Podatki w Polsce są za niskie"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 01.10.2010 11:32, Liwiusz pisze:
> [...]
    > Białej a na co dzień ciągną grubą rentę z różnych wiedeńskich
    > "instytutów" (ciekawe skąd finansowanych).

    Tak na marginesie, jeśli już nie możemy mieć normalności we wszystkich
    dziedzinach, to ja wolę wyższe podatki i prosty ustrój gospodarczy, niż
    podatki nominalnie niższe, ale za to skorumpowaną i nieefektywną
    biurokrację, wspieraną przez system uznaniowych kar.
    I chyba tak to działa w Szwecji.

    Natomiast Pan Ekspert z Bielska podwyższyszyłby PIT, a resztę zostawiłby
    tak jak jest.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-10-01 11:31:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "\\n" napisal:
    > http://www.rp.pl/artykul/5,543227-Pan-sie-znowu-pomy
    lil--profesorze-Balcerowicz.html

    W kontekście tej wypowiedzi Podkamer pokazuje się jak idiota.
    Zapomniał, że o poziomie życia nie decydują jedynie procenty,
    ale kwoty bezwzględne. To, co pozostaje po wysokim opodatkowaniu
    w innych krajach wielokrotnie przekracza to, co pozostaje po
    niskim opodatkowaniu w naszym kraju.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-10-01 11:40:46
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "\n" <n...@m...xy> napisał w wiadomości
> [...]
    > że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
    > Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek.

    Przecież facet ma doświadczenie (profesor Leon Podkaminer, były doradca
    OPZZ, pracujący obecnie w Wiedeńskim Instytucie Międzynarodowych Porównań.),
    czego sie czepiacie ;). Toż to autorytet ....;)

  • 6. Data: 2010-10-01 16:14:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-10-01 13:31, Jacek_P pisze:
    > To, co pozostaje po wysokim opodatkowaniu
    > w innych krajach wielokrotnie przekracza to, co pozostaje po
    > niskim opodatkowaniu w naszym kraju.

    Ale ceny są niższe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-10-01 17:51:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > Ale ceny są niższe.

    Nie aż tak. Szczególnie wszystkie formy energetyczne: prąd, paliwa itd.
    Siła nabywcza Zachodniego Europejczyka po wysokim opodatkowaniu jest
    wielokrotnie większa od siły nabywczej Wschodniego i Środkowego po
    niskim opodatkowaniu. Nie słyszysz cały czas uzasadnień, że "trzeba
    wyrównać do cen światowych"? Cholera, że np. cukru nie chcą wyrównać
    (czytaj obniżyć) do cen światowych... Ekonomiczni hochsztaplerzy propagandowi...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-10-02 11:55:39
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 01 Oct 2010 18:14:59 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Ale ceny są niższe.

    Żywności - trochę. Paliwa - niewiele. Nieruchomości - najczęściej drożej
    niż na zachodzie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-10-02 12:38:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 02.10.2010 13:55, Borys Pogoreło pisze:

    > Żywności - trochę. Paliwa - niewiele. Nieruchomości - najczęściej drożej
    > niż na zachodzie.

    A wyższy VAT od droższych nieruchomości z nawiązką "rekompensuje" trochę
    niższe ceny żywności.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-10-04 12:59:26
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Żywności - trochę. Paliwa - niewiele. Nieruchomości - najczęściej drożej
    > niż na zachodzie.

    Leki - droższe. Auta chyba też nierzadko.

    pozdr