  • 1. Data: 2010-09-29 09:13:24
    Temat: VAT od darowizn
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Tak mi się przypomniała głośna sprawa piekarza co to chleb ubogim rozdawał i
    mu dowalili VATu. Czy przez te kilka lat się coś zmieniło? Jest sobie np.
    restauracja gotuje gar zupy, w ciągu dnia zupa nie schodzi i wieczorem
    oddają do schroniska lub innej instytucji pomocowej dla ubogich/bezdomnych.
    Czy płaci się podatki od tego? Albo jak oddać aby nie płacić podatków?
    Sprzedać za 1 gr?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2010-09-29 11:47:30
    Temat: Re: VAT od darowizn
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik --=olo=-- napisał:
> [...]
    > dla ubogich/bezdomnych. Czy płaci się podatki od tego? Albo jak oddać
    > aby nie płacić podatków? Sprzedać za 1 gr?

    Jak sprzedadzą za 1 gr to będzie najłatwiej i dla Vat najbezpieczniej (i
    najtaniej).

    ps.Sprawy piekarza nie przytaczaj bo nie dowalili mu za rozdawanie tylko
    masę przekrętów.

  • 3. Data: 2010-09-29 13:19:33
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    >Jak sprzedadzą za 1 gr to będzie najłatwiej i dla Vat najbezpieczniej (i
    >najtaniej).

    a jakiś nadgorliwiec z US nie zakwestionuje tego na jakiejś tam podstawie?

    >ps.Sprawy piekarza nie przytaczaj bo nie dowalili mu za rozdawanie tylko
    >masę przekrętów.

    OK, nie śledziłem tej sprawy do końca, ale pamiętałem właśnie temat z
    rozdawaniem chleba...

    --=olo=--

  • 4. Data: 2010-09-29 14:44:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2010, cyklista wrote:

    > ps.Sprawy piekarza nie przytaczaj bo nie dowalili

    Jak nie dowalili, skoro... dowalili?

    > mu za rozdawanie tylko masę przekrętów.

    Wszyscy[1] się czepiają tej "masy przekrętów", ale nie chcą przyjąć do
    wiadomości, że za rozdawanie mu *RÓWNIEŻ* "dowalili". Musieli.

    To, że domiar "za darowany chleb" był śmieszny w skali kary za resztę
    przekrętów (bo był), w niczym nie umniejsza faktu że *BYŁ*.
    Nie pamiętam liczb, ale coś w proporcji 9 kzł za "darowane" i 300 kzł
    (a może i sporo więcej) za "resztę przekrętów". A może nawet te 9 czy 19
    kzł (coś z tych wartości mi się kołacze) to była tylko podstawa do
    naliecznia podatku... idzie jednak nie o wartość, a o *fakt*.

    US nie miał wyjścia - skoro uznał za "twarde dowody" oświadczenie którego
    w zaparte trzymał się rzeczony oskarżony oraz przedstawiane przez niego
    zeznania "osób trzecich", to co zostało - zastosować ustawę.

    I nie, nic się nie zmieniło - wyjątek zapisany (później) w ustawie
    dotyczy wyłącznie "pośrednictwa" przez fundacje i podobne instytucje
    charytatywne.

    Podarowanie zleżałej żywności *biednym* spowodowuje (musi, jw - US
    nie będzie miał wyjścia) podobne konsekwencje.

    Osobna sprawa to ew. *dowody* na takie zdarzenia! (w "przypadku piekarza"
    to podejrzany sam robił wszystko aby je podsunąć).

    [1] w nieścisłym określeniu rzecz jasna ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-09-29 17:39:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    --=olo=-- napisal:
    > Tak mi się przypomniała głośna sprawa piekarza co to chleb ubogim rozdawał i
    > mu dowalili VATu.

    Nonsens. To 'rozdawnictwo' to była ściema dla zakrycia
    lewej produkcji/sprzedaży.

    > Czy przez te kilka lat się coś zmieniło? Jest sobie np.
    > restauracja gotuje gar zupy, w ciągu dnia zupa nie schodzi i wieczorem
    > oddają do schroniska lub innej instytucji pomocowej dla ubogich/bezdomnych.

    Broń Boże! Nie oddawać. Odsprzedać za złotówkę + VAT od tej złotówki.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-09-30 13:02:12
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik --=olo=-- napisał:
    > (...)
    >
    > a jakiś nadgorliwiec z US nie zakwestionuje tego na jakiejś tam podstawie?

    Zawsze jakiś nadgorliwiec może ci wszystko zakwestionować. Tutaj można
    się przyczepić do np. dwóch rzeczy: 1. sprzedawanie z takim rabatem
    tylko jednemu podmiotowi a odmowa innym, 2. sprzedawanie
    przeterminowanej żywności itd...

    Natomiast jak ustalisz że pół godziny przed zamknięciem robisz wyprzedaż
    zupy po 1 gr i każdemu chętnemu ją tak sprzedasz to problemu nie będzie.
    (problemu skarbowego, ale nie ukrywam ze może się pojawić problem ludzki
    związany z taką taniością zupy o tej porze)

    > OK, nie śledziłem tej sprawy do końca, ale pamiętałem właśnie temat z
    > rozdawaniem chleba...

    to już ci poniżej wyjasnili, fakt jest faktem że przy rozdawaniu musisz
    rozliczyć Vat od wartości darowizny a przy rabatowaniu tylko od kwoty po
    rabacie

  • 7. Data: 2010-09-30 13:36:36
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
> [...]

    się przyczepić do np. dwóch rzeczy: 1. sprzedawanie z takim rabatem
    tylko jednemu podmiotowi a odmowa innym, 2. sprzedawanie

    ad. 1. niekonicznie jednemu
    ad. 2. zupa na koniec dnia nie będzie przeterminowana (przechowywaną w
    lodówce pewnie jesz na drugi dzień)

[...]

    wiesz ktoś biedny czy bezdomny nie będzie miał z tym problemu, aby miał co
    zjeść, a jak jeszcze będzie ciepłe i smaczne...

    (...)

    to już ci poniżej wyjasnili, fakt jest faktem że przy rozdawaniu musisz
    rozliczyć Vat od wartości darowizny a przy rabatowaniu tylko od kwoty po
    rabacie

    to już jasne:-)

    --=olo=--

  • 8. Data: 2010-09-30 14:36:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    --=olo=-- napisal:
    > ad. 2. zupa na koniec dnia nie będzie przeterminowana (przechowywaną w
    > lodówce pewnie jesz na drugi dzień)

    Ehm, ODIP nowe normy żywnościowe zakazują podawania odgrzewanych potraw.

    BTW: wyobrażacie sobie świeży bigos? Taki, który nie został
    przynajmniej ze trzy...cztery razy odgrzany i wystudzony?
    Przecież to będzie koszmar kulinarny...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-09-30 14:36:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2010, Jacek_P wrote:

    > Nonsens. To 'rozdawnictwo' to była ściema dla zakrycia
    > lewej produkcji/sprzedaży.

    Patrz sąsiedni post.
    To W NICZYM NIE ZMIENIA MERITUM - oczywiście "domiar" za rozdawany chleb
    był w skali pozostałych "domiarów" i kar symboliczny, ale skoro US miał
    czarno na białym dowody (podejrzany sam się upierał że tak było), to
    nie miał wyjścia: *musiał* wydać decyzję o zapłacie należnego VAT
    z odsetkami.
    I "na dziś" nic się nie zmieniło (poza wpisaniem do ustawy możliwości
    skorzystania z "pośredników") - w takim samym stanie prawnym decyzja
    musiałaby być taka sama.

    [...oddanie gara zupy...]
    > Broń Boże! Nie oddawać. Odsprzedać za złotówkę + VAT od tej złotówki.

    Akurat instytucji charytatywnej można :) (to zmieniono w ustawie).
    Biednym - nie (ale już "za złotówkę" jak piszesz - można, będzie
    prawidłowo).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-09-30 16:01:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    > Akurat instytucji charytatywnej można :) (to zmieniono w ustawie).
    > Biednym - nie (ale już "za złotówkę" jak piszesz - można, będzie
    > prawidłowo).

    Lepiej sprawdź ponownie zanim coś rozdasz ;)

    --
    Tomek