    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochód w naprawie
    Date: Sun, 11 Aug 2002 08:20:42 +0200

    Użytkownik Jacek <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj43vo$bf5$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał
    > w wiadomości news:aj3sdb$q0l$1@sunsite.icm.edu.pl...
    >
    > A nie bezpłatne świadczenie przypadkiem?

    hm..chyba nie. Bezpłatne świadczenie jest wtedy kiedy usługodawca nie bierze
    pieniędzy za to. A tu wydatek nastąpił.

    > Przecież samochód naprawiony,a firma nie poniosła kosztów.A może to być
    > także darowizna na rzecz firmy,przecież ktoś te pieniądze wyłożył na
    > naprawę.

    Nie, zaraz, jeżeli mówimy o samochodzie będącym Środkiem Trwałym to wszelkie
    wydatki na naprawy mozna zaliczyć do KUP. Kto zapłacił nie ma znaczenia,
    ważne jest na kogo np.blacharz wystawił fakturę. Jeżeli na firmę to jest to
    kosztem.

    > 3,
    > skont."
    > nie
    >
    > A od kogo miał dostać? Z urzędu?

    Z zakładu Ubezpieczeń. Ale faktycznie szkody nie zgłosił, więc nie zostało
    to formalnie ustalone, obliczone i zatwierdzone do wypłaty

    > Ja też ,dlatego zadałem pytanie

    he, myślałem, że to zagadka-ciekwostka na którą znasz odpowiedź ;) Że jest
    wtym jakiś haczyk.

    > Odpisuję ,ale i tak brak jednoznacznej odpowiedzi,a wręcz przeciwnie-
    > wynikają następne pytania.
    >
    > Jacek

    Uważam, że zgodnie z przepisami będzie to KUP. Samochód jest objęty
    ubezpieczeniem dobrowolnym więc jest ok. Odszkodowanie nie zostało
    przyznane,wypłata nie nastąpiła, więc nie ma przychodu.
    Dobrze by było żeby się ktoś jeszcze wypowiedział.
    Nie znalazłem nic na ten temat w internecie.

    WS