  • Data: 2013-02-20 08:32:13
    Temat: Re: składka ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Feb 2013, cac wrote:

    > I jeszcze jedno pytanie - bo takie pomyłki i niedopatrzenia w przekazywaniu
    > składek jak opisywana w tym poście przecież zdarzają się i zdarzać sie beda
    > - Jak uzyskać od ZUS informację, czy wszystkie zobowiązania (społeczne,
    > rentowe, wypadkowe, chorobowe, zdrowotne, FŚP itp.) wobec nich są
    > uregulowane? Chodzi mi o to, aby np. jak w mojej sytuacji, chcąc wziąć
    > chorobowe za jakiś czas nie obudzić się z ręką w nocniku, bo czegos tam nie
    > dopatrzyłem.

    Wedle przeszłych opisów z grupy, nijak.
    Po prostu ubezpieczony ma "prawo do błędu" i jak zauważy, to może
    poprawić bez konsekwencji, a jak nie zauważy to może mieć pech,
    zaś ZUS też ma "prawo do błędu", ale jak nie zauważy to co najwyżej
    dopłaci odsetki (np. do zwrotu nienależnie opłaconych składek),
    ale fakt obustronnego niezauważenia obciążą "bonusem" tylko
    ubezpieczonego.

    > Inaczej - mogę wyegzekwować od ZUS wystawienie jakiegos dokumentu/papierku,
    > ze do dnia dzisiejszego wszystkie rodzaje składek mam opłacone prawidłowo
    > i żeby to miało jakąś moc prawną wiążącą w przyszłości, gdy coś wylezie?

    j.w. - wychodzi że nie.

    > Zastanawiam się, czym rożnią się te
    > wnioski od siebie, i jaką mają moc wiążącą uzyskiwane na podstawie tych
    > wniosków informacje z ZUS?

    Logika jest taka, że to my mamy płacić i my mamy podać prawidłowe
    dane, w tym wysokości składek.
    Ergo, w razie błędu to my jesteśmy złodziejem który ukradł należne
    składki :P

    pzdr, Gotfryd