  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 19 Jul 2006 18:36:16 +0200
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: skladki na chorobowe

    Hello Artur,

    Wednesday, July 19, 2006, 4:22:53 PM, you wrote:

    > Czyli wyrejestrowałbyś się z Uch do dn 07-01-2006r. tak?
    > No i .... ?
    > Zakładasz że od "strzału" obejmie Cię Uch??

    Nawet jeśli nie 'od strzału' to na pewno nie później niż po 182
    dniach.

    > Hint: *pracownik* nabędzie prawo do Uch po przepracowanym miesiącu - nie
    > chce mi się szukać na www.zus.pl - ale w przypadku pracodawcy, osoby
    > prowadzącej DG będzie co najmniej taki sam wymóg jeżeli nie ostrzejszy
    > nawet.

    Niechby i było 180 dni - niby dlaczego ZUS ma rozstawiać po kątach
    tego, któremu służyć powinien?

    > Ale mówię jeszcze raz - nawet ten patent zaproponowany przez Ciebie nie
    > przyniesie rezultatu - ZUS musi "pozwolić Ci na przystąpienie" do Uch - nie
    > wystarczy tylko Twoja deklaracja w sytuacji kiedy już wcześniej "popełniłeś
    > nikczemność" w postaci nie opłacania składek w terminie.

    Nigdzie w ustawie o SUS nie widzę możliwości jakiejkolwiek
    uznaniowości w traktowaniu zgłoszeń.

    > Ekhmm ... oświadczenie ... jak samo nazw wskazuje polega na *oświadczeniu*
    > a to co zamierzałbyś zrobić to złożyć wniosek z *prośbą o przeksięgowanie
    > wpłat*.

    Prośbą? To są moje pieniadze a nie pieniadze ZUSu.
    Pracujesz w ZUSie czy już tak życie Ci wbiło do głowy proszalną
    postawę?
    ZUS nikomu łaski swoim istnieniem nie czyni. Jest to urząd działajacy
    na podstawie konkretnych przepisów, majacy służyć petentowi - nie na
    odwrót.

    > To wKF.
    > Ponadto zachodziło by tutaj korygowanie wszytskich raportów i deklaracji za
    > okres od 01 do 07-2006r.

    Oczywiste.

    > Ale najlepsze jest to że ZUS nie posiada nadal jeszcze "systemu
    > przygotowanego do przeprowadzenia operacji przeksięgowania".

    A to już jest ich problem a nie mój.

    [...]

    --
    Best regards,