  • Data: 2007-05-17 08:06:59
    Temat: Re: śmierć kredytobiorcy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 May 2007 09:57:44 +0200, Mario napisał(a):

    > Tata był wdowcem, ja i siostra jesteśmy jedynymi spadkobiercami i ja mam
    > dzieci malutkie, zmarł na początku tego miesiąca.

    Macie pół roku od śmierci.
    Są dwa wyjścia:
    1. Bezdzietna siostra odrzuca spadek, ty przyjmujesz z dobrodziejstwem
    inwentarza. Wadą tej metody jest konieczność zapłacenia komornikowi za
    inwentaryzację majątku ojca.
    2. Oboje odrzucacie spadek. Niestety wtedy przechodzi on na twoje dzieci.
    Musisz złożyć wniosek do sądu rodzinnego o odrzucenie spadku przez twoje
    dzieci. Nie powinno być z tym kłopotu, ale pytanie ile to zajmie czasu i
    ile będzie kosztować.

    Napisałeś na pl.soc.prawo.podatki zamiast na pl.soc.prawo. Spróbuj zapytać
    jeszcze na prawo - może ktoś ci poda, która z tych dwu metod w praktyce
    będzie łatwiejsza i tańsza.