    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: śmierć kredytobiorcy
    Date: Thu, 17 May 2007 16:28:45 +0200

    wiadomości news:

    > Nie, odrzucenie spadku.
    > Zapis w KC (cytowałem) jest jasny - nie podważa się czynnosci
    > która spowodowała uszczuplenie majątku, a odrzucenie spadku.
    > I to nie przez wszystkich, a tych co "się przyczynili" - na
    > moje oko mniej więcej tak: "kto wziął mieszkanie niech spłaci
    > kredyt".

    Jeśli ta wziątka miała związek ze śmiercią zapewne masz rację.
    A jeśli nie, np. była dokonana 10 lat wcześniej?
    IMO wtedy jakby zachodzi brak związku między spadkiem a darowizną.
    To że podatek jest jeden nie oznacza że te dwie zupełnie różne czynności są
    ze sobą tak mocno powiązane.

    > IMVHO nie musi to być element istotny

    IMO jak bank dał golcowi kredyt to jego problem.
    To że ten golec KIEDYŚ tam dał komuś coś nie oznacza, że ten ktoś musi
    spłacać jego długi po śmierci.
    A przynajmniej nie znam przepisów który obwarowywałyby darowiznę i
    obdarowanego takimi obostrzeniami.